Blog Member

Isnin, 9 Januari 2012

mungkinkah ini suatu provokasi???

berita : Letupan di kawasan berhampiran mahkamah


adakah kemungkinan ini satu provokasi dari pihak2 tertentu??? tak dapatlah dipastikan jika tiada siasatan dibuat, tetapi bagi aku...ini sesuatu yg serius dan perlu ditangani secara serius juga oleh pihak berkuasa.

tidak ada kemungkinan bahan letupan itu diletakkan oleh peserta himpunan sendiri, melainkan ianya diletakkan oleh pihak2 yg berniat jahat dan hasad....jika tidak ditangani dgn segera dan baik, dibimbangi akan merebak menjadi satu trend yg boleh membawa kekacauan dalam negara.....

lagi berita dan gambar di bawah :


diberitakan bahawa bahan letupan tersebut merupakan sejenis bom buatan sendiri dan dikawal menggunakan jangkamasa serta diisi dgn bebola besi....ini umpama peluru penabur senapang dan boleh mencederakan ramai org....so, pada pendapat aku....sudah tentu hanya orang yg mahir dalam pembuatan bom saja yg mampu buat bom yg macam ni sbb kebanyakan rakyat Malaysia tidak terdedah kpd teknik2 serta ilmu pengetahuan yg luas mengenai persenjataan, apatah lagi nak buat bom.....

bagi aku ini sesuatu yg serius dan perlu diambil perhatian.....beberapa hari lepas, pengawal peribadi Datin Seri Wan Azizah disuntik jarum beracun, ini kes bom pulak....sudah banyak kesabaran rakyat terutama ahli PR diuji....jgn sampai tahap kesabaran itu sudah tidak dapat dibendung lagi....maka sekarang masa utk pihak berkuasa bertindak dgn penuh ketelusan jika inginkan keamanan di kekalkan.....ini sesuatu yg perlu dibimbangi dan perlu diletakkan sebagai prioriti tertinggi oleh pihak berkuasa




laporan dan gambar oleh Mazidul Akmal di SINI
berita Harakah di SINI
berita Malaysiakini di SINI

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...