Blog Member

Khamis, 26 Januari 2012

calon bertanding kena lulus bacaan al Quran di Acheh

gambar Utusan

sesuatu yg amat menarik apabila dilaporkan calon yg ingin bertanding merebut jawatan Gabenor dan Timbalan Gabenor Acheh diwajibkan lulus ujian membaca al Quran dgn mendapat markah sekurang-kurangnya 50.....

usaha yg boleh dipuji dan diikuti bagi memilih seorang calon yg benar2 menghayati al Quran....walaupun belum tentu calon tersebut mahir dalam ilmu al Quran, tetapi sebagaimana kata seorang penduduk Acheh bahawa jika calon seorang Muslim sejati, membaca al Quran tidak akan menjadi satu masalah besar. dan setidak-tidaknya seorang calon yg hendak dipilih perlu melalui proses mengenal pasti seorang pemimpin yg dekat dgn al Quran bagi melayakkan memimpin sebuah jama'ah yg besar.....

tapi kalau di Malaysia.....hehehehehe.....aku rasa kalau buat mcm ni, pasti ramai pemimpin terutamanya parti kera-mat tu lebih ramai fail dari yg berjaya.....bukan saja kata....tapi aku berani kata!!! itu blm buat ujian akhlak dan syaksiah lagi.....disuruh isytihar harta pun beralasan konon 'bahaya'.....

berita penuh : klik SINI

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...