Blog Member

Sabtu, 28 Januari 2012

apa yg dibuatnya kalau ini pun terabai!!!!!

MAIS didakwa abai harta wakaf


gambar menunjukkan sebuah (dari 26 buah) rumah teres yg rosak teruk selepas diwakafkan kpd MAIS.... rumah teres tersebut terletak di Desa Fahmi, Kapar, Kelang dan pewakafnya adalah Dr. Kamarolzaman Hajar (gambar kecil)

untuk berita penuh : klik SINI

apa yg aku nak bancuhnya iaitu jika benar dakwaan ini, orang pertama aku nk tanya adalah Hassan Ali sbb dia dilantik sebagai Timbalan Pengerusi MAIS sejak 2008 dan walaupun telah dilucutkan jawatan Exco Selangor, dia masih lagi kekal sebagai Timb. Pengerusi MAIS bagi tempoh 2012-2014....klik SINI dan SINI utk rujukan

kalau ini pun tak mampu nk dipantau dan diberikan perhatian...memanglah malang dan amat mengecewakan sedangkan Hassan Ali yg masih lagi kekal sebagai Timb. Pengerusi MAIS lebih sibuk dgn masalah melibatkan peribadi dan parti....bukannya selepas dipecat, dia nk bagi tumpuan kpd kerja buat yg lebih bermanfaat...tetapi nk tour ceramah memburukkan parti....kononnya pejuang Islam sejati...sepatutnya ambiklah contoh dari Khalid al Walid yg walaupun sebagai komander tertinggi dalam pasukan perang, apabila dipecat atau digugurkan dari jawatan, dia tetap berjuang dan langsung tidak menyimpan sebarang dendam kpd Amirul Mukminin yg memecatnya kerana para Sahabat ini amat kuat semangat juangnya berbanding semangat kejawatannya....

so, nasihat aku kpd Hassan Ali...gunakanlah peluang yg masih berbaki dgn bersungguh-sungguh dalam menunaikan amanah yg diberikan....kalau dituduhnya Anwar Ibrahim mengajak orang ramai/rakyat bersimpati atas isu peribadi....maka aku kata, hang (Hassan Ali) berlebih lagi sbb dok nak buat roadshow semata2 nk perjelas isu peribadi jugak....bezanya dgn Anwar Ibrahim, dia dituduh dan kesnya melibatkan sistem perundangan negara....tetapi kes hang ni, sendiri cari pasai.....bila parti dah ambik tindakan, hang pulak banyak akai.....

aku malas nk sentuh banyak pasai Hassan Ali ni sebenarnya....tapi sbb baca berita harta wakaf di atas tu dan diperkaitkan dgn suasana serta isu semasa.....aku bancuhlah skit apa yg ada.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...