Blog Member

Khamis, 26 Januari 2012

komen dari seorang sahabat......

Ariff Yusoff
Jan 25, 2012 08:30 AM

Assalamualaikum...kpd yg berkenaan atau sesiapa yg ada kaitan dgn kerajaan Pas Kedah. Kerana sayangnya saya kpd kerajaan Islam sekarang di Kedah & diharap & berdoa semoga ia tidak kembali jatuh ketangan kerajaan thoqut umno.. kerajaan Pas hendaklah membuat sesuatu dinegeri Kedah DA itu supaya nampak imejnya yg cantik & baik serta selesa dimata rakyat menampakkan yg pemerintahan Islam/Pas berbeza dgn pemerintahan Thoqut/umno. Contoh yg paling kecil saya ambil..kelmarin saya lalu di Jalan Sultanah kws syahab perdana..semua tiang2 lampu jalan mengibarkan bendera M'sia & negeri Kedah yg dah reput koyak rabak nampak sgt kotor & memalukan negara (mungkin dijln2 lain pun sama). Cepat2 lah tukar yg baru, akan nampak lebih berseri bandaraya Alor Setar. Keduanya..sistem lampu trafik disepanjang jalan tolong set bagi nampak teratur & lancar perjalanan kenderaan. Setkan bagi jadi satu bentuk syncronise iaitu kalau disatu simpang itu hijau, lain2 simpang pun hijau juga supaya kenderaan akan jalan lancar tanpa tersekat2. Kerajaan or Majlis Bandaran Kedah boleh belajar ini drp Majlis Bandaran P.Pinang (saya tinggal di P.Pinang), sila lalu dijalan Masjid Negeri (dulu Green Lane), apabila kita masuk saja ke jln ini dari bulatan Tenku Kudin & menempuh simpang pertama lampunya hijau, kita akan terus tanpa henti dimana2 simpang lagi yg ada tak kurang dari 5/6 simpang sehingga kehujung dkat bulatan masjid negeri, kerana lampunya disyncronized warna hijau..so kenderaan berjalan dgn lancar. Di Jln Sultanah pun boleh buat begitu..dr hujung simpang Mergong sampai simpang Jalan Day nak ke Bakar Bata boleh disyncronizedkan macam di Green Lane, Penang.
Perkara2 begini walau pun kecil tapi ia beri kesan kpd rakyat yg hari2 mengguna jlnraya. Kalau kerajaan Pas Kedah boleh atasi benda kecil tapi berfaedah pd rakyat ini..tentu ia memberi mileage kpd pilihanraya nanti.
Oh ya..sikit lagi..tolong tenguk & kutip2 sama sampah2 yg sikit2 berselerak tepi2 longkang & hujung padang dkat2 taman perumahan Mergong tuh..maaf sekiranya komen ini tak berguna. Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...