Blog Member

Jumaat, 13 Januari 2012

Laporan Utusan - spekulasi atau tuduhan

baca berita : malaysiakini.com


berikutan laporan akhbar Utusan 12/1/2011 yg bertajuk "Peserta bawa bom", polis hari ini mengeluarkan kenyataan memberi amaran kpd rakyat supaya jgn buat sebarang spekulasi.....

hahahahaha.....bagi aku lah, kalau pak polisi ni cerdik, depa akan bantai akhbar utusan terlebih dahulu sbb apa yg disebutkan oleh akhbat utusan tu bukanlah satu bentuk spekulasi, tapi satu bentuk tuduhan....suatu tuduhan tak berasas dan utusan juga dipetik berkata sumber diperolehi adalah dari sumber polis....kalau dah polis sendiri mengeluarkan berita2 tak saheh dan tidak berasas mcm tu, apa pulak salah rakyat utk berbicara kerana ini juga melibatkan keselamatan rakyat keseluruhannya.....

rakyat dok berbicara berdasarkan apa yg dikeluarkan di akhbar, ada yg yg dok cerita dalam radio dan tv. bukannya satu spekulasi lagi dah kalau utusan terang-terang membuat tuduhan.....patutnya polis kena ambik tindakan ke atas utusan terlebih dahulu.....tapi apakah polis akan berani ambik tindakan ke atas utusan yg mempunyai hubungkait dgn umno be end??? hahahahaha.....aku rasa tidak akan berlaku seperti itu

cuba hangpa bayangkan, kalau lah Harakah keluarkan berita yg macam tu dgn tajuk yg sama...sudah pasti akan ada tindakan di buat sepantas dan segera....begitu juga byk berita2 yg dikeluarkan sebelum2 ini oleh utusan yg kebanyakannya meresahkan rakyat, tp langsung tiada tindakan di buat.....

berbalik kpd spekulasi bom itu....bagi aku, selagi polis tidak menyegerakan siasatan dan tindakan yg menjurus kpd penyelesaian kes, spekulasi akan terus bergerak....pihak sana menuduh pihak sini dan pihak sini menuduh pihak sinun...polis sebenarnya teruji sepanjang masa dan rakyat menilaikan....namun, aku berharap semoga pelaku sebenar dapat di bawa ke pengadilan

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...