Blog Member

Khamis, 12 September 2013

apa kena mengena mandi junub dengan tugas polis???

Agak mengejutkan jugak apabila statement sebegini dikemukakan...tambah mengejutkan apabila ianya melibatkan anggota polis yang bakal bertugas menjaga keamanan dan sebagai fungsi menguatkuasakan undang-undang.....

apa tidaknya!!!!....mandi junub itu sememangnya tak ada kena mengena dengan tugas kepolisian, tetapi ianya adalah fardhu ain kepada setiap individu muslim...tambahan pulak kepada yang sudah akil baligh....tak kan lah pelatih-pelatih tu semua belum akil baligh lagi!!!...

yg menarik dalam pendedahan ini iaitu komen mengenai 'sistem pendidikan negara'.....ya, benar bahawa kita tak boleh menyalahkan sistem semata-mata....tapi adakah patut kita menyalahkan takdir dengan mengatakan bahawa 'ini ketetapan Allah'......

berbalik kepada pendedahan di atas, cuba kita bayangkan lah jika anggota penguatkuasa undang-undang sendiri tidak mampu menguatkuasakan undang-undang peribadi yang Allah dah wajibkan ke atas setiap individu muslim....apa yang kita boleh harapkan untuk mereka bersikap adil dan amanah dalam menguatkuasakan peraturan2 lain???....

disebutkan lagi iaitu 40-50% tidak lancar mengucap dua kalimah syahadah....subhanallah.....anggota-anggota pelatih ini sudah tentu datang dari kalangan anak rakyat Malaysia....apakah keluarga mereka tak pernah ambil berat perihal agama anak-anak masing-masing???......

pada aku, sememangnya keadaan ini amat membimbangkan... bayangkanlah jika seorang anggota polis itu tidak mempunyai asas agama yang kukuh, bagaimanakah mereka akan mampu menghadapi dugaan dan ujian seperti RASUAH dan lain-lainnya???...sudahlah etika pekerjaan pun terbabas....sebab apa terbabas???....sebab kebanyakan yg kerja dalam bidang kepolisian ni hanya dengan niat 'kerja' dan bukan sebagai satu tanggungjawab untuk membanteras maksiat mengikut hadis Rasulullah.... kebanyakannya hanya atas dasar 'makan gaji'..... ramai juga memandang kepolisian itu tidak lebih sebagai satu 'kerjaya'.....

pakat-pakat nilai ambik sendiri lah....jika ini bahan mentahnya, maka hasilnya sudah tentu sama......

Rabu, 11 September 2013

Kemalangan bas di Lebuhraya Karak.....

13 penumpang cedera nahas di Lebuhraya KarakKUALA LUMPUR - Seramai 13 mangsa cedera dalam nahas membabitkan dua bas, satu treler dan sebuah kereta di KM31.5, Lebuhraya Karak, dekat sini, hari ini.

Penolong Pengarah Operasi Bomba, Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur,Azizan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan pada 3.49 petang dan tiba ditempat kejadian setengah jam kemudian.


(lagi gambar di dalam)

Suspek kes bunuh TKP Kastam dikenal pasti

KUALA LUMPUR - Polis sudah mengenal pasti suspek yang terbabit dalam kes pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri), Datuk Shaharuddin Ibrahim di Putrajaya pada 26 April lalu.

Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur ACP Khairi Ahrasa berkata pengecaman suspek berumur 22 hingga 30 tahun itu dibuat melalui foto dan tindakan memberkas suspek akan dibuat dalam masa terdekat.

Bagaimanapun, beliau enggan menyiarkan gambar suspek kerana kes itu masih dalam siasatan.

Shaharuddin mati ditembak ketika dalam perjalanan ke pejabatnya di Putrajaya, April lalu.

Dua lelaki bermotosikal melepaskan tiga das tembakan ketika kenderaan yang dinaiki Shaharuddin berhenti di persimpangan lampu isyarat dari Lebuh Sentosa ke Lebuh Wawasan pada pukul 8.15 pagi.

Dalam perkembangan lain, polis menahan pasangan suami isteri berumur 51 dan 55 tahun pada 28 Ogos lepas kerana dipercayai mendera anak lelaki mereka yang berusia 10 tahun di Jalan Pahang, Setapak, di sini. 

Khairi berkata kedua-dua suspek yang merupakan peniaga itu ditahan susulan laporan polis oleh seorang guru sebuah sekolah di Setapak, sehari sebelum kejadian.

"Guru tersebut mendapati kanak-kanak malang itu mengalami kecederaan parah di bahagian badan, kaki, mulut dan kepala. Kanak-kanak itu hadir ke sekolah dengan keadaan luka yang kronik dan ibu bapanya dipanggil untuk diambil keterangan. 

"Pihak sekolah telah membuat inkuiri terhadap kanak-kanak berkenaan dan mendapati dia dipukul oleh kedua ibu bapanya," katanya sambil menambah pihak sekolah yang berasa curiga dengan kecederaan kanak-kanak itu telah membuat laporan polis.

Khairi berkata akibat trauma, kanak-kanak malang itu enggan hadir ke sekolah. 

Beliau berkata kes disiasat mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001 yang membawa hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda tidak lebih RM20,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. 

Sementara itu, polis menangkap dua suspek yang dipercayai anggota kongsi gelap setelah mendapati suspek mempamerkan tatu yang mempunyai elemen kongsi gelap dalam Ops Cantas Khas dua hari lepas. 

"Tangkapan kedua-dua suspek di Brickfields dan Cheras ini menjadikan jumlah kes di bawah akta ini adalah sebanyak 36. Kedua-dua suspek kini ditahan reman dan polis menyiasat kes ini di bawah Seksyen 52 Akta Pertubuhan 1966 (Akta 355)," katanya. - Bernama

Selasa, 3 September 2013

Tahniah Ustaz Azizan.....


Tahniah kepada seluruh ahli PAS Kawasan Jerai kerana telah melaksanakan tanggungjawab dan amanah yang diberi oleh pucuk pimpinan parti. Tahniah juga kepada Ustaz Azizan kerana dipilih sekali lagi bagi menerajui PAS Kawasan Jerai dengan menang secara undian penuh perwakilan...ini menunjukkan bahawa kepimpinan Ustaz Azizan masih diperlukan oleh ahli peringkat bawahan di Jerai.

Maka, yang tak ada kena mengena dengan PAS Kawasan Jerai tak payahlah lebih sudu dari kuah. Itu hak depa untuk melantik siapa yang patut dan layak menerajui depa. Ini perjuangan jama'ah, bukannya perjuangan individu. Walaupun Ustaz Azizan keuzuran, tapi sumbangan beliau masih lagi boleh diberi melalui buah fikiran dan nasihat. Tak semestinya seorang pemimpin itu kena buat semua benda. Macam seorang bos di pejabat, tak kan lah surat menyurat pun dia nak kena taip, dia nak kena hantar dan dia juga nak buat semua benda. Amal jama'ie iaitu bertolong-tolongan dalam perkara kebaikan dan kebajikan, maka semangat itulah yang patut ditonjolkan....

kalau kita buat kenduri, yang tak mampu bagi sumbangan duit ringgit tumpang buat kenduri, bagi tenaga...itu pun dikira sedekah juga. Kalau tenaga pun tak mampu, jangan pulak jadi tukang adu domba merosakkan kenduri orang....itu yang katanya 'diam lebih baik'.....

Bung kata orang kampung tak terjejas!!!!!!!..............

hahahaha.....apakah benar bahawa orang kampung tidak terkesan dengan kenaikan harga minyak petrol RON 95 seperti yang diumumkan oleh Najib kelmarin???......

apakah ini yang selayaknya keluar dari mulut seorang pemimpin yang kononnya memperjuangkan rakyat di semua peringkat???.... yang sebenarnya tak terkesan adalah manusia seperti Bung ini, Najib dan sekutunya dalam umno be end....kerana apa???....kerana segala perjalanan dan kos mereka ditanggung oleh rakyat. Cuba kita lihat, kemana-mana pun Najib dan pemimpin umno be end terutama yang mempunyai jawatan dalam pentadbiran seperti Menteri, Timbalan Menteri dan lain-lain adalah pada kebiasaannya menggunakan kenderaan rasmi kerajaan walaupun menghadiri majlis parti dan majlis peribadi. Ini semua ditanggung oleh rakyat. Berbeza dengan pemimpin-pemimpin PAS ketika memegang tampuk pentadbiran yang hanya menggunakan kenderaan rasmi kerajaan pada perkara rasmi kerajaan sahaja. Pada urusan lain yang berbentuk peribadi, mereka tidak sama sekali menggunakan harta kerajaan. Ini lah beza antara pemimpin umno be end dan PAS.

Ibaratnya cakapan Bung Mokhtar ini menghina orang kampung yang selama ini banyak memberi sokongan kepada umno be end dan mereka itulah yang meletakkan para pemimpin umno be end di persada kekayaan.....

surcaj bahan api kargo pulak naik!!!!...........

aku malas nak komen banyak-banyak....hangpa baca sendiri lah di SINI


Najib leMAH.......

PETALING JAYA - PKR hari ini menyifatkan tindakan Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan harga petrol bagi RON95 dan diesel naik 20 sen sebagai kegagalan Perdana Menteri mentadbir ekonomi negara dengan baik.

Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli berkata, jika dilihat kepada perkembangan terbaru ekonomi serantau dan kedudukan kewangan negara yang semakin lemah, timbul pelbagai keraguan negatif terhadap perdana menteri untuk mentadbir ekonomi negara.

Rabu, 28 Ogos 2013

adu domba dan hasad dengki........

Ini posting aku di facebook aku beberapa hari lepas....hangpa boleh rujuk dan baca komen-komen yang dilontarkan di >>>SINI<<<

Bagi aku, ayat spt ini hanya patut keluar dr mulut tukang adu domba!!!...tapi malangnya sbb dalam PAS ada manusia2 mcm ini....siapa yg disebut 'mantan MB' yg diziarahi oleh pemimpin BN tu kalau tidak bukan adalah Ust Azizan, mantan MB Kedah....

Isunya, mengapa benda2 semacam ini nak dijadikan isu yg tak ada sempadan???...perkara yg tak ada sengaja diada-adakan....apa tujuannya kalau bukan adu domba!!!...benar pemimpin umno be end melawat Ust Azizan, adakah itu boleh jadi bukti segala tuduhan tak berasas hangpa selama ini???....adakah pemimpin umno be end tak pernah melawat TGNA dan pimpinan PAS yg lain ketika dirawat???.....malah ada yg menyembahyangkan jenazah arwah Ust Fadzil Noor....apa itu satu kesalahan???.....berhentilah wahai tukang adu domba sekalian...berhentilah membaiki labu kerana sebenarnya hangpa sendiri yg bantu merosakkan......

Ahad, 25 Ogos 2013

Pengakuan-pengakuan tertuduh yang dibakulsampahkan......

aku cuma nak flashback rentetan pengakuan tertuduh dalam kes perbicaraan pembunuhan altantuya hinggakan mereka telah didapati TIDAK BERSALAH oleh mahkamah rayuan.... untuk rekod, keputusan dicatatkan oleh mahkamah rayuan adalah seperti berikut :

    "Hakim Tengku Maimun berkata mahkamah mendapati Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Zaki Md Yasin tidak membuat sebarang dapatan mengenai sama ada pihak pendakwa telah membuktikan mengenai kewujudan perancangan awal oleh dua anggota polis itu untuk melakukan pembunuhan dan pembunuhan itu dilakukan rentetan daripada perancangan awal itu. 

Warta Sejahtera sudah terbit!!!!.............


Makluman kepada semua ahli dan penyokong PAS/PR di Kedah khususnya, WARTA SEJAHTERA telah pun diterbitkan secara rasmi. Majlis pelancaran penerbitannya disempurnakan oleh Pesuruhjaya PAS Kedah, Dato' Mahfuz bin Omar pada 24/8/2013 sempena Majlis Hari Raya 'Idul Fitri PAS Kedah. Majlis disempurankan di Dewan Dato' Haji Fadzil Mohd Noor, Kompleks PAS Kedah.



Turut serta dalam majlis tersebut iaitu semua ahli jawatankuasa Badan Perhubungan PAS Kedah dan ahli jawatankuasa dewan-dewan. Warta Sejahtera akan menjadi lidah rasmi PAS Kedah dalam menyalurkan pelbagai berita dan suapan ulasan yang mengkhususkan kepada perkembangan dan suasana politik Kedah pasca PRU-13. Ianya boleh didapati di semua pejabat PAS Kawasan bermula 25/8/2013 yang akan dikeluarkan sebulan sekali pada peringkat permulaan ini. Harga jualan ditetapkan pada RM2.50 senaskah dan keuntungan jualan akan disumbangkan kepada PAS Negeri bagi sebarang aktiviti berkaitan.


Isnin, 19 Ogos 2013

beberapa rakaman CCTV kejadian jenayah yang semakin berleluasa sekarang ini!!!!!....

1. Kes rompak kedai handphone di Kota Sarang Semut, Kedah...

2. Samun kereta, lokasi tak tahu kat mana....tapi sudah semestinya di Malaysia


3. cara-cara mencuri CPU....baik punya!!!!....


Kanak-kanak cedera kena serpihan mercun


Kanak-kanak cedera kena serpihan mercun

sumber : SINAR HARIAN
19 Ogos 2013

KOTA BHARU - Seorang kanak-kanak mengalami kecederaan parah di muka, mulut, tangan dan beberapa anggota badan dipercayai terkena serpihan mercun buatan sendiri di rumah neneknya di Kampung Bukit Awang, Pasir Puteh, Jumaat lalu.

Nik Muhamad Harith Danial Erman,8, kini dirawat di wad Kecemasan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian selepas menjalani pembedahan malam kelmarin.

Penjenayah 'mampos' di tembak.......

Sumber : KLIK


Semua mau diwastakan.....macam ada unta di balik bukit...!!!!

MAS (Malaysia Airline System) memang kita dok dengaq kisah kemerosotan dan kerugian yang dialami saban tahun. Pada tahun kewangan 31 Disember 2011, MAS mencatatkan kerugian keseluruhan sebanyak RM2.52bilion. Satu angka yang sebenarnya sangat menakutkan.

Tapi, cadangan TDM untuk menswastakan MAS atas sebab kerugian yang dicatatkan tidak boleh dipersetujui. Apa yang TDM tak swastakan sepanjang dia menjadi PM? Lembaga Letik Negara (LLN) diswastakan menjadi TNB. Akibatnya rakyat berhadapan dengan sebuah syarikat yang bermotifkan keuntungan berbanding dulunya yang bermotifkan tanggungjawab.

LPN (Lembaga Padi Negara) diswastakan jadi BERNAS, akibatnya kilang-kilang padi persendirian wujud dengan pesat dan harga beras melantun-lantun naiknya. Penswastaan LPN ini memang menguntungkan, tapi bukan untung kepada rakyat terbanyak yang menjadi petani, tetapi untung kepada pengilang, pengusaha dan penjual beras.

Ahad, 18 Ogos 2013

bukan lagi kera di hutan yang disusukan, tapi buaya di seberang laut diberi makan!!!!!!.............

Sebelum aku nak membancuh, aku nak minta maaf lah sebab janji aku nk update blog aku ni sekerap mungkin tak kesampaian disebabkan kekangan talian internet aku yang dipotong akibat tak bayar bil. Almaklumlah aku kini berstatus 'penganggur tak bertuan'......


info ni aku dapat dari status seorang rakan facebook aku, maka aku try lah ghosek (selongkar) tengok info yang lebih ditil, memang benar apa yang dinyatakan iaitu berkenaan dengan harga terkini Proton. Sebelum PRU 13, riuh rendahlah janji-janji manis umno be end untuk menurunkan harga kereta..tapi lain diharap, lain yang jadi. Turun memanglah turun, tapi hangpa boleh tengok sendiri yang dikononkan 'penurunan peringkat pertama'. hahahaha.....boleh percaya ka??? dari gambar poster yang digahkan sangat oleh umno, cuba kita fokus kepada Proton Prevè. Harga dicatatkan selepas diberi diskaun adalah pada RM70,895. Aku percaya harga ni mungkin dah termasuk kos-kos berkenaan atau dengan bahasa lain ianya dipanggil harga 'on the road'. Dan aku percaya harga yang tertera adalah bagi model Proton Prevè 1.6 CVT. Dalam kurungan di bahagian bawah tu tertulis (HARGA MEI 2013). Maka, aku rasa harga ni masih lagi relevan pada hari ini sebab belum ada sebarang pengumuman lain.

Khamis, 15 Ogos 2013

kerjaya sebagai 'isteri sementara'.....

Selama ini, disangkakan nikah muta'ah yg diamalkan oleh penganut syiah hanya berlaku antara dua jiwa sahaja. Rupa-rupanya ia juga sebenarnya dijadikan sebagai satu peluang kerjaya dan juga peluang perniagaan oleh pihak-pihak yang terbabit.


Apa itu nikah muta'ah?

Nikah muta'ah ni sebenarnya pernah dibenarkan pada satu ketika pada zaman Rasulullah berikutan keadaan tertentu, tetapi kaedah amalannya bukanlah yang seperti diamalkan oleh para penzina dari golongan penganut syi'ah seperti yang ada pada hari ini. Pernikahan muta'ah ini telah pun diharamkan oleh Rasulullah, tetapi para penganut syi'ah tidak mengakui pengharaman tersebut bahawa ianya datang dari Rasulullah, malah mereka mempercayai bahawa pengharaman tersebut adalah dari Saidina 'Umar al-Khattab r.a. Justeru itu lah yang menyebabkan kebencian mereka kepada 'Umar bertambah lebar dan meluas.

Antara buku-buku agama syiah yang diharamkan di Malaysia.....BERHATI-HATI!!!!!


'Dialog Sunnah-Syiah' oleh Syarafuddin Al-Musawi

'Akhirnya Ku Temui Kebenaran' oleh Dr. Muhammad Al-Tijani Al Samawi

'Meniti Titian Kebenaran' oleh Khair Izzah

Isnin, 12 Ogos 2013

apa betoi ka PM Najib kena tipu pasal urusan percetakan Manifesto BN PRU 13???....

Dikisahkan satu pendedahan di sebuah blog beberapa persoalan mengenai urusan percetakan manifesto Barisan Nasional (be end) untuk PRU 13 yang baru berlalu.

Antara persoalan yang timbul iaitu mengenai peranan sebuah syarikat yang tidak mempunyai lesen percetakan yang dikeluarkan oleh KDN telah mendapat kontrak mencetak manifesto be end dan telah membuat tuntutan kira-kira RM90juta, sedangkan kerja-kerja mencetak disub-kon kepada Utusan, sedangkan Utusan itu sendiri adalah sebuah syarikat yg umno mempunyai kepentingan di dalamnya. Ini menimbulkan pertanyaan di kalangan ahli umno sendiri iaitu mengapa melantik pihak ketiga dalam urusan percetakan ini dan tidak berurusan secara terus dengan Utusan???

Lalu timbul persoalan adakah Najib ditipu atau bagaimana???. Hal ini telah didedahkan oleh blogger pro umno iaitu 'The Unspinners' (baca SINI) secara tembak rambang. Artikel tersebut ditulis bertarikh 1 Jun 2013 dan disusuli dengan satu lagi artikel pada 3 Jun 2013 apabila dikatakan terdapat satu komen di blog tersebut yang mendedahkan secara lebih ditil butir-butir isu berserta nama-nama mereka yang terlibat (baca SINI).

Isu ini juga didedahkan di beberapa blog lain dalam tempoh yang hampir sama (baca SINI dan SINI). Namun, setakat hari ini belum terdengar sebarang tindakan diambil.

Apa fakta yang telah didedahkan???....

Ajaran so-SIAL-is yang semakin berkembang biak!!!!!!...........

hiasan
Sejak dahulu, PAS menentang pemerintahan yang berteraskan SEKULAR yang dianuti oleh UMNO dan sekutunya di dalam Barisan Nasional (be end). PAS, sebuah parti berteraskan dan bertunjangkan Islam sama sekali tidak boleh bersetuju dengan agenda sekular yang dibawa oleh UMNO bagi memandu masyarakat Islam di Malaysia. Walaupun momokan 'masyarakat majmuk' senantiasa digunapakai bagi menghalalkan tindakan menganuti agenda sekular oleh be end, ianya sama sekali tidak boleh diterima menurut penilaian Islam......

Tapi kini, bukan setakat itu sahaja yang perlu dihadapi oleh sebuah perjuangan Islam....fahaman-fahaman sosialis yg mensamaratakan perolehan rakyat semakin mendapat tempat dalam masyarakat. Kelunakan agenda-agenda sosialis ini kian mempengaruhi pemikiran sesetengah ummat Islam. Kewujudan segala 'isme' ini adalah bertitik tolak dari cetusan tindakan terhadap satu perkara yang lain. Sosialisme muncul setelah sistem Kapitalisme yang diasaskan oleh blok barat dilihat sebagai satu sistem yang menzalimi rakyat melalui sistem ekonomi dan sistem pentadbirannya.

Sekali imbas, sosialisme itu boleh dinilai sebagai baik kerana ianya mensamaratakan hak rakyat. Tetapi ianya tidak terhad di situ sahaja kerana ia juga membawa natijah hingga kepada menafikan pengaruh agama dalam kehidupan bermasyarakat.

Video : Berhati-hati....pencuri ada pelbagai rupa di mana-mana

Teknik mencuri menggunakan "kesan khas".....



mintak maaf ler....aku malas nk translate bahasa omputih tu....hangpa translate lah sendiri. rajin-rajinkanlah diri tu sekali sekala.....hahahahaha

sinopsis dan analisis video :

Stolen RM 10,000 worth in Ampang Point,Kuala Lumpur, Malaysia.

1st Suspect - Time : 19:45:41 , the man in white shirt with blue-black vest is seen following the victim .

2nd Suspect - Time - 19:45:50 , the man in white shirt with spectacles is seen entering the scene and loitering around the victim .

3rd Suspect - Time - 19:46:06 , the man in white shirt with a black object in his hands (which is later revealed as a foldable bag) is seen entering the scene and placed the bag on himself as soon as he got himself close to the victim.

4th Suspect - Time - 19:46:16, a man with a black shirt with 2 stripes on the chest and labels on the left shoulder is seen entering the scene. 3rd and 4th suspects passed each other by and tried to communicate with body language . 4th Suspect was seen trying to get closer to victim afterwards, then walked out of the scene.

istilah Bahasa Arab yg selalu digunapakai dlm pertuturan kita abad ini....



>>>aku tukang copy n paste<<<

1. Salam ukhwah fillah - salam persahabatan kerana Allah
2. Ukhti - kakak atau saudara perempuan
3. Akhi - abang atau saudara lelaki
4. Zauj - suami
5. Zaujah - isteri
6. Assif jiiddan - i'm really sorry
7. syukran-afwan - terima kasih-sama-sama
8. Ukhuwwah Fillah Abadan Abada - persaudaraan kerana Allah selama-lamanya
9. fa'iza 'azamta fatawakkal'alallah - setelah kamu berazam maka bertawakkal lah
10. iinni akhafullah - sesungguhnya aku takutkan Allah

Fakta menarik Sejarah Syiah-Sunni

Mencari ‘Sokongan Sejarah’ Terhadap Kesudahan Sunni – Syiah


Adalah sukar untuk dicari kesepakatan terhadap penentuan tarikh mula munculnya gerakan Syiah. Ia berpunca daripada perbezaan pandangan pelbagai pihak di dalam menentukan pengasas atau pencetus kepada gerakan itu sendiri. Kontroversi yang membabitkan Syiah terus diperbaharui zaman berzaman dan ia berlanjutan hingga kepada era pasca Revolusi Iran yang menjadi suatu lagi batu tanda di sepanjang lebuh perjalanan sejarah Syiah. Apakah sebenarnya status hubungan masyarakat dunia dengan Syiah? Persoalan ini tidak hanya membabitkan keperluan semasa, malah penting untuk menjadi asas kepada ramalan terhadap masa depan tamadun insan, khususnya di persekitaran Timur Tengah sebagai ‘pusat dunia’.

Justeru itu, wajarlah persoalan ini digarap dengan bekalan sejarah kerana di situlah akan terserlah skrip sebenar kepada realiti pertembungan di antara Syiah dan Ahli Sunnah wa al-Jamaah.

Ahad, 11 Ogos 2013

Berita kematian akibat letupan di Tumpat, Kelantan......

Lelaki terbunuh bila bungkusan diambil meletup
TUMPAT: Seorang lelaki terbunuh apabila bungkusan yang ditinggalkan di atas bumbung sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) di halaman rumah mentuanya meletup dalam kejadian di Taman Seri Periuk, Kampung Periuk di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kelantan ACP Lai Yong Heng berkata kejadian berlaku pukul 11 pagi ketika Mohd Yusrizal Mat Zain, 32, cuba mengambil bungkusan yang diletak di atas bumbung MPV milik abang iparnya.

"Letupan berkenaan menyebabkan mangsa cedera parah di kedua-dua tangan serta badan dan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

(lagi gambar di dalam)

Barcelona Fc is Freemason Club???

Masihkan Anda Mengidolakan Club BARCELONA, setelah membaca Tulisan ini :
KETAHUILAH HUBUNGAN BARCELONA & YAHUDI...
(Barcelona Fc is Freemason Club???)

FC Barcelona juga disebut Barça adalah sebuah club sepakbola terkemuka di dunia dg segudang prestasi club dan pemain yg berasal dari Barcelona Catalonia, Spanyol. 

Didirikan pada tahun 1899 oleh 12 pemain bola sepak berasal dari Switzerland, United Kingdom, dan Spanyol dibawah pimpinan Joan Gamper. FC Barcelona mempunyai motto yaitu "Barca bukan hanya sekedar club biasa" (El Barça, és més que un club) serta memiliki gelar nama seperti "El Cant del Barca" yang diberikan oleh Jaume Picas and Josep Maria espinas. Stadium utamanya berada di Camp Nou, Barcelona.

sejarah awal mula Fc Barcelona Menjadi Anggota Freemasonry adalah Ketika Joan Gamper (Presiden Barca Tahun (1908-09, 1910-13, 1917-19, 1921-23, 1924-25) di datangi oleh Para Grand master Freemasonry. Joan di tanya ''apakan anda sepakat jika club yang anda pimpin ini menjadi Anggota Persaudaraan (Freemasonry)?''

Kemudian Joan Gamper Bertanya balik,'' Apa Keuntungan jika kami bergabung dengan anda?'', Lalu para Grand master Menjawab'' Kami akan Memberikan Kejayaan kepada anda, termasuk kejayaan mengalahkan Rival anda Real Madrid Fc''

Lalu Gamper bertanya kembali kepada Para Grand Master Freemasonry itu,'' Bagaimana Cara Anda Memberikan KEJAYAAN Kepada Fc Barcelona?'', Grand Master pun Menjawab,'' Anda tau FIFA, UEFA, dan Organisasi Wasit (pengadil lapangan) se- Dunia?, Gamper,'' Ya Saya tahu itu'', Grand Master Menjawab,'' Mereka itu semua juga Anggota Kami''.

**Tersebar luas foto bintang Barcelona Lionel Messi memakai topi Yahudi yaitu kibah sambil berdiri di depan Tembok Ratapan Jerusalem di jejaring sosial Facebook. Media Israel berharap dengan mengupload foto pemain terbaik dunia ini dapat meningkatkan image positif bangsa Israel di kalangan masyarakat Arab dan dunia.

sumber : facebook (klik)

Sabtu, 10 Ogos 2013

Malaysianegara Islam contoh????

Selalu dihebohkan oleh korajaan iaitu Malaysia sebagai sebuah negara Islam yg dincontohi oleh negara2 Islam lain. Apakah ini buktinya???...

Seperti yg dilaporkan dalam berita Malaysiakini (gambar) bahawa kes penceraian dilaporkan sehari berjumlah 70 sehari sepanjang tahun 2011....dan jumlah ini juga dilaporkan meningkat setiap tahun. pergh..Negara Islam contoh kononnya!!!!...

Sudahlah kes jenayah berat meningkat dgn kes pembunuhan dan meningkat nya kes tembak sepanjang minggu akhir2 ini, cuba bayangkanlah apa akan jadi lagi 10-20 tahun....adakah ini ciri2 sebuah negara maju iaitu peningkatan jenayah dan keruntuhan institusi keluarga???. Kita juga selalu dihidangkan dgn kes2 juvana yg dikatakan antara salah satu faktor adalah disebabkan oleh keruntuhan institusi kekeluargaan, anak2 kurang mendapatkan perhatian dan kasih sayang. Apakah ini yg dimahukan rakyat hanya kerana ingin mengejar status negara maju....wawasan lah kononnya!!!!....

Aku tidak menafikan usaha2 yg dibuat oleh pihak berkuasa agama dalam membendung hal ini, tetapi adakah ianya mencukupi???....ianya bukan sekadar tidak cukup, tetapi seolah2 sia-sia segala usaha kerana ada lagi satu pihak yg seolah2 tak bersungguh-sungguh iaitu pihak korajaan sendiri. Samada sedar atau tidak sedar, institusi kekeluargaan dimusnahkan dengan amat halus dgn pelbagai program yg tidak mempunyai unsur keIslaman di dalamnya, terlalu banyak hiburan dan terlalu banyak mengarah kepada keduniaan dengan mengabaikan nilai2 murni sebuah masyarakat Islam.

Dek kerana mengejar kekayaan dan kemewahan, asas yg menunjangi sebuah tamadun kian hari kian hancur. Adakah itu yang dimahukan???....aku melihat ini sebagai satu masalah yang amat-amat serius dan tidak boleh diselesaikan dengan kaedah lain melainkan jalan Islam sebagai jalan penyelesaian terbaik.

Back on track!!!!....insya Allah...

Assalamualaikum....

Hampir setahun blog aku ni menyepikan diri....banyak lah puncanya tu. Maka, aku rasa aku nk kena on balik lah sbb ada juga kawan-kawan dok tanya 'apa sudah jadi!!!'.....

Aku harap lah jugak hangpa pakat-pakat lah doa supaya aku diberi kekuatan utk memBANCUH di wilayah 'ikut suka aku' ni. Sebenarnya, aku dok BANCUH jugak di facebook aku sebab aku lebih selesa di sana. Tapi, tak baik juga tinggalkan terus blog aku ni yang satu ketika pernah duduk dalam carta terbaik lah jugak. Insya-Allah dengan ada kemudahan Samsung Galaxy Tab ni, mungkin akan lebih memudahkan aku memBANCUH....cuma masih banyak yang perlu dipelajari sebab ada beberapa kelainan dan pembaikan dibuat oleh Blogspot.com.....Almaklumlah, lama dah tak menjengah.... Tambahan lagi pulak, guna tab ni lembap lah sikit..

Apa pun, aku ucapkan selamat bertemu kembali. Di kesempatan ini jugak, aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, mohon ampun dan maaf atas segala kekhilafan. Taqobballahu minna wa minkum....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...