Blog Member

Isnin, 19 Ogos 2013

Kanak-kanak cedera kena serpihan mercun


Kanak-kanak cedera kena serpihan mercun

sumber : SINAR HARIAN
19 Ogos 2013

KOTA BHARU - Seorang kanak-kanak mengalami kecederaan parah di muka, mulut, tangan dan beberapa anggota badan dipercayai terkena serpihan mercun buatan sendiri di rumah neneknya di Kampung Bukit Awang, Pasir Puteh, Jumaat lalu.

Nik Muhamad Harith Danial Erman,8, kini dirawat di wad Kecemasan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian selepas menjalani pembedahan malam kelmarin.



Menurut, ibu saudara mangsa Norsuhaza Akma Mohd Shukri, ketika kejadian beliau bersama mangsa berada di dapur pada jam 8.45 malam untuk memasak, tiba-tiba terdengar jeritan mangsa selepas bunyi dentuman kuat serta asap memenuhi ruang rumahnya.

Norsuhaza berkata, beliau terkejut melihat tangan dan muka mangsa mengalami kecederaan parah dan mangsa memberitahunya beliau menahan satu objek dari arah lubang dinding dapur rumahnya.

“Saya percaya benda terbabit dilontar pihak tidak bertanggungjawab bagi tujuan mendatangkan kecederaan kepada keluarga saya,” katanya.

Sementara itu, menurut ibu mangsa, Tengku Rosilah Ku Daud, 40-an, dia amat kesal di atas apa yang berlaku redha dengan apa yang berlaku ke atas anaknya itu.


Beliau berkata, mangsa beria-ia untuk pulang ke kampung bagi menyambut Syawal bersama neneknya dan dia meminta anaknya memujuk suaminya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...