Blog Member

Ahad, 15 Januari 2012

nafsu binatang atau kebinatangan

Jurukimpal rogol anak rakan 3 tahun



KEMAMAN – Angkara nafsu buas tanpa mengenal perikemanusiaan seorang jurukimpal dipercayai tergamak merogol seorang kanak-kanak berusia tiga tahun yang juga anak rakan baik isterinya sendiri dalam kejadian di sebuah kampung di Chukai, dekat sini, semalam.

lagi berita : KLIK

kalau kes ni berlaku di Kelantan, maka riuhlah juak2 umno akan tuduh orang PAS punya buatan....macam berita2 terdahulu....asal saja berlaku di Kelantan...PAS lah yg dipolitikkan.....tapi bukan itu yg aku nak bancuh kat sini

sebenarnya ini jadi sebagai satu pengajaran kpd kita semua juga....ramai di kalangan kita zaman sekarang ni suami isteri bekerja...anak hantar pusat asuhan atau tempat jagaan...ada yg hantar tempat berlesen, ada yg hantar rumah orang persendirian.....tak kisahlah kat mana pun...ringkasnya, mak bapak sibuk bekerjaya

si bapaknya tak apa lagi lah...dh memang jadi tanggungjawab sebagai ketua keluarga utk cari nafkah...tapi si ibu yg kadang2 kelulusan tak seberapa, kerja pun tak setara mana....gaji pun ciput saja...tapi tetap juga mahu kerja konon nk bantu pendapatan keluarga....cuba lah buat kira-kira...katakan gaji ibu bekerja RM1000 sebulan, tolak upah jaga anak kalau sorang RM200 sebulan...kalau baby lagi lah mahal...kos ulang alik tempat kerja, makan pakai utk tujuan kerja...gedebuk gedebak....RM1000 tu habis tengah jalan saja... sekupang tak tinggal yg konon utk 'bantu pendapatan keluarga'

itu belum kira bayar duit kereta motor, duit insurans dsb....lepas tu, anak jadi macam2 kat tempat asuhan, nak disalahkan kpd pengasuhnya....yg sendiri anak sorang dua pun tak larat nk jaga, inikan pula pengasuh tempat asuhan nk jaga sepuluh kepala.....bila anak dah besar skit, berbagai ragam perangai pun ada yg salahkan pusat asuhan juga didik anaknya macam tu macam ni....tak habis2 salahkan orang juga...diri sendiri tak salah

ibu bapa adalah guru pertama kpd anak2....rezeki Allah dah sediakan utk setiap makhluknya...tak semestinya ibu bapa nk kena kerja, baru nak cukup belanja....mana konsep syukur yg dok pandai cakap saja???

kdg2 orang kita ni iri hati banyak sangat....tgk orang lain atau jiran beli itu ini...dah rasa dah dalam hati nak beli jugak....sanggup berhutang banyak...itu sbb dok rasa tak cukup...sedangkan Allah yg mengatur rezeki kita....yg dok rasa tak cukup tu hanya 'nafsu', bukan 'iman'.....

aku sendiri alhamdulillah.....aku haramkan isteri aku bekerja selagi aku mampu mencari rezeki...aku tak cari nafkah, tapi aku cari rezeki.....nafkah itu sesuatu yg aku kena beri, tapi rezeki Allah yang bagi....sesiapa yg dok paham 'cari nafkah' sebenarnya suatu konsep yg salah sbb dari rezeki yg kita perolehi lah kita kena berikan nafkah....dan rezeki pulak tak semestinya dalam bentuk duit ringgit....itu sbb kena cari rezeki, bukan cari nafkah.....

lain-lain, hangpa bancuh lah sendiri.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...