Blog Member

Jumaat, 20 Januari 2012

Utusan disaman RM150juta.....

tahun 2012 baru saja mengorak langkah....bulan januari pun belum habis, isu yg dok ada panas semakin panas....minggu lepas, blogger pro-umno disaman RM10juta seorang... kemudian Rafizi dan Zuraida dari PKR disaman RM100juta oleh Sharizat... hari ini pulak, DSAI memfailkan saman terhadap Utusan berjumlah RM150juta...

takut aih aku dengaq berjuta2 nih....kalau ada yg saman aku RM100 pun rasa tak mampu dah aku nk bayaq... almaklumlah, kerja motong getah ni tak menentu nak dapat duit....

kadang2 saman menyaman ni tak bawa ke mana...sebab apa??? sbb perbicaraan yg diadakan lambat, dan ada yg memakan masa bertahun baru nak selesai....masa tu, orang dah pun lupa apa benda isunya....aku cadangkan kpd pihak kehakiman negara supaya mempercepatkan kes2 melibatkan saman menyaman ni supaya masing2 dapat hak dan masing2 boleh bersihkan diri dari tuduhan atau dituduh sedemikian

walau apa pun, Utusan mmg patut pun di saman sbb kebanyakan beritanya berbaur hasutan, fitnah dan andaian yg penuh kecelaruan....contohnya spt yg terbaru dalam kes bom di perhimpunan 901....kalau berita tu keluar dari pembangkang, dah lama polis ambik tindakan.....tp sebabkan keluar dalam berita utusan, maka polis hanya membetulkan kenyataan....tara tu sajalah undang2 Malaysia

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...