Blog Member

Isnin, 16 Januari 2012

Najib dicabar isytihar harta.....berani ka???


Ketua Pengarah Pilihanraya PAS, Dr Hatta Ramli (gambar) mencabar Najib dan pemimpin umno sekalian mengisytiharkan harta kepada rakyat....ini termasuk juga lah kaum kerabat depa serta anak beranak depa....

hahahahaha.....ada berani ka??? aku berani jamin, tak ada sorang pun akan berani nk isytihar harta depa kpd rakyat....kalau setakat sumpah dalam masjid, tak pakailah......jgn ada pulak nanti, pi mana2 masjid...solat sunat 1 rakaat di siang hari, lepas tu angkat sumpah yg mgkn bunyinya mcm ni "saya bersumpah tak punya harta berjuta-juta"....konon lepas dah habis sumpah, dosa semua pun gugur mcm daun kering.....dah tu, paksa pulak rakyat seantero dunia percaya dgn pengisytiharan bersumpah depa tu....chit.....

ada berani ka pemimpin umno dan anak juak depa isytihar harta??? tobat lahom tak berani, kata org utara.... tapi syabas aku ucapkan kpd pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang berani buat pengisytiharan harta kepada rakyat dan dibuat melalui kaedah yg telus serta meyakinkan....hasilnya baru kita tau, rupanya YB Abdul Malek Kassim selaku Exco Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna adalah exco yg paling miskin, hanya mempunyai sebuah kereta Proton bernilai RM36,000 dan Honda CRV 2.0 berharga RM130,000...itupun baru dibeli menggunakan pinjaman kerajaan negeri serta tak mempunyai apa-apa harta pelaburan...

dan yg paling kaya dalam barisan exco Pulau Pinang adalah Exco Kebajikan, Kesihatan dan Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar, Phee Boon Poh dgn memiliki tanah dan rumah di New Zealand bernilai RM1.39 juta, kereta Alphard bernilai RM169,000 dan beberapa unit saham....itu pun harta tu semua diperolehi oleh beliau melalui perniagaan yg dipelopori oleh beliau sejak tahun 1983...boleh tengok SINI (kalau salah, tlg betulkan ya YB Phee Boon Poh)

tapi, pemimpin umno be end....hanya dgn sekelip mata saja...baru saja jadi wakil rakyat bergelar YB...belum lagi jadi exco....rumah dah macam istana....aku malas lah nk dok review banyak2 gambaq rumah pemimpin umno nih sbb dah berlambak maklumat dalam internet....pandai2 hangpa lah pikiaq

cuma bagi yg tak pernah tengok....
di bawah ni dikatakan rumah seorang pemimpin umno terengganu....hangpa nilai sendiri lah agak2 berapa juta dok ada!!! tak kan lah rumah mcm ni harga RM100ribu ja.....logik akai lah skit....


lain2 gambar rumah pemimpin kesayangan hangpa....boleh klik nombor ni 1 / 2 / 3 ....itu kira sikit ja....masih banyak lagi yg tak dipaparkan.....

rujukan berita : harakahdaily.net

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...