Blog Member

Isnin, 16 Januari 2012

anak beranak belanja guna kad kredit cecah RM600ribu

gambar dari Malaysiakini
jadual di sebelah adalah menunjukkan ringkasan pendedahan penyelewengan terbaru terhadap NFC iaitu penggunaan kad kredit oleh anak beranak ketua wanita umno....

pakat perati betoi2....ih ih ih ihhhhhh.....sebulan depa belanja lebih dari RM10ribu seorang....lepas tu claim ke atas duit rakyat....aku tobat lahom tak halalkan duit aku walau sekepiang (bahasa matawang utara = 1/4 sen)

apa istimewanya puak2 ni sampaikan boleh berbelanja ikut suka duit rakyat??? dah tak rasa ada dosa dan pahala???aku bukanlah nk mengata, tapi patut pun kata.....

dalam berita yg lain, Lim Kit Siang mencadangkan supaya gaji lembaga pengarah NFC yg keseluruhannya berjumlah RM215ribu sebulan dipotong 2/3 dan dikurangkan kepada hanya RM71ribu sebulan...itu cadangan Lim Kit Siang.....cadangan aku pulak, tak payah bagi sekupang pun gaji depa sbb selama ni depa dah kaya raya dgn duit rakyat.....tembolok depa pun dah hampir pecah dek mengkedarah duit rakyat.....aku nak ajak rakyat Malaysia supaya Allah tunjukkan jalan keluar dan berikan hidayah kpd puak2 ni sblm lubang kubuq dok lambai2......

RM71ribu tu pun masih banyak sbb depa masih ada beberapa perniagaan lain utk perbelanjaan mewah depa tiap2 bulan....restoran di Singapore pun rasanya tak habis anak cucu dah nk mengkedarah.....

ikut rekod yg ada kat aku...bayaran yg dibuat ke atas kad kredit pengkerusi NFC bertarikh 26/2/2009 adalah berjumlah RM49,138.32 dan anak jantan dia RM38,590.50.....menatang apa depa belanja pun tak tau lah sebulan dua beranak ni saja dah dekat RM100ribu....yg orang kampung bagai nk mampus buat kerja nk dapat sekupang pun.....

sumber : kad kredit / potong gaji

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...