Blog Member

Rabu, 11 Januari 2012

parti KITA cwgn Melaka bubar?

diberitakan parti KITA Cawangan Melaka dibubarkan dan semua ahlinya seramai 60 org join PKR....

berita penuh : malaysiakini.com

tapi dalam laporan berita yg sama, org kuat KITA di pusat kata tak bubar....hehehehe....mcm mana tu???

sebenarnya ginilah....nk bubar sesuatu cawangan parti, kuasa tidak ada di tangan cawangan sbb pentadbiran pusat yg pegang pendaftarannya....tak boleh nk bubar sesuka hati....tapi dalam kes ini, maksud bubar tu adalah bubar jawatankuasa yg ada atau dgn kata lain, semua AJK yg ada letak jawatan dan join PKR....

kalau bubar, kena buat laporan kpd pendaftar pertubuhan dan hanya pusat yg berhak melaporkan....gitulah yg aku paham sikit-sikit dalam hal2 pentadbiran nih.....

walau apa pun, aku ucapkan tahniah kpd mereka yg baru join PKR atau mgkn mereka yg dahulu asal ahli, tp rejoin balik....itu dah kira cukup bagus....semoga parti2 komponen PR semakin kuat dan berdaya maju....

dan takziah aku ucapkan kpd kepimpinan parti KITA....aku harap makin ramai yg menyertai parti gabungan PR tak lama lagi terutamannya menjelang PRU 13. bukan nk kata parti KITA tak bagus sbb belum teruji dan terbukti, cumanya parti seperti KITA ni tak mampu nak bawa ahli sejauh mana dgn keahlian dan sumber yg terhad...begitu juga dgn  hala tuju parti yg masing terawang2 dan seumpama tidak berpijak di bumi nyata...nak ke umno be end tidak, nak ke PR pun tidak.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...