Blog Member

Sabtu, 21 Januari 2012

antara dua darjat!!!!

PM hari ini buat lawatan program turun padangnya ke Wilayah Persekutuan.....antara tempat yg dikunjunginya iaitu Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Chong Hwa Jalan Gombak dan Kampung Puah yg didiami oleh majoriti orang Melayu.....

apa yg aku nak bancuhnya iaitu sekolah Cina dapat peruntukan RM2.5 juta, tetapi kampung Melayu yg dihimpit dgn pelbagai isu pembangunan dsb hanya dapat peruntukan 'janji'.....hahahahaha....itulah beza antara dua darjat. sedangkan pada masa yg sama, dalam kes Surau al Jabbar dan IKS di Setapak bakal dirobohkan...walaupun ada kenyataan yang menyebutkan sebaliknya, tetapi bagi aku ia hanya kenyataan utk menydapkan halwa telinga. yg pastinya, orang Melayu hanya dapat peruntukan 'janji'....


bagi paham aku lah....depa lah yg merancang sblm sebarang pembangunan di buat...apa pasai masa perancangan tak dimasukkan sekali semua kepentingan dan ambik kira semua permasalahan??? melainkan perancangan yg dibuat hanya pentingkan keuntungan sebelah pihak dan merasakan orang Melayu di kawasan terbabit adalah penyokong kuat depa dan pastinya sebarang keputusan yg dibuat tidak akan dibantah..... hahahahaha..... mungkin sekali ini, percaturan depa silap kot apabila pengusaha IKS dan AJK Surau al Jabbar yg mengaku sebagai penyokong umno dulu kini selamanya bangun menuntut hak

entahlah penduduk Kampung Puah ni pulak....sokong bagai nak rak, tp tengoklah sekeliling....jgn dok sokong membuta tuli.....

berita klpos.com-pm-jamin-pertahan-tanah-warisan-melayu-kg-puah
klpos.com-pm-lulus-peruntukan-rm25-juta-kepada-smk-chong-wa

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...