Blog Member

Selasa, 7 Februari 2012

tuduhan liar Setiausah Agung Umno.......

adakah itu cincin emas di jarinya???
fikirkan apakah yg telah diharamkan
dan dihalalkan oleh Allah swt
berita : Pembangkang wujud unit pecah belah rakyat - Tengku Adnan
sumber : klik SINI

laporan berita menyatakan Tengku Adnan mendakwa bahawa Pakatan Rakyat menubuhkan 'unit khas' bagi memecahbelahkan masyarakt atau rakyat di sesuatu kawasan....

pada aku, ini suatu tuduhan liar yang tak sepatutnya keluar dari seorang pemimpin politik yg konon partinya mengamalkan politik profesional.....mudah bahasanya iaitu kalau semua dibuat oleh PR adalah pemecah belah, kalau apa yg dibuat oleh umno be end adalah penyatu ummah/masyarakat....

20/30 tahun dulu bolehlah dengan sogokan atau momokan ayat yg macam tu...tapi sekarang, manusia dah makin bertamadun...dah makin terbebas pandangan dan pemikiran....

aku nk habaq lah skit kat umno nih....PR tidak pernah ada 'unit khas' yg konon disebutkan tu sbb kalau ada pun, di mana nak cekau duit utk biayai unit khas yg sudah tentu petugas2 khas juga. apa yg ada hanyalah petugas2 sukarelawan parti yg ditugaskan untuk bagi penerangan dan mendekati masyarakat....

umno ini konon saja mengamalkan politik profesional dan terbuka, tetapi sebenarnya penuh dengan kejumudan dan takut dengan bayang-bayang sendiri....sudahlah segala sekatan dikenakan ke atas PR melalui media massa, pada masa yg sama PR dituduh pulak pemecah belah....ini tidak lain tidak bukan adalah taktik bagi menyekat masyarakat mendengar hujjah dari kedua-dua pihak seterusnya hanya dengar dan percaya pada depa saja.......

buat lah mcm mana pun wahai umno....sesungguhnya kebenara itu milik Allah...kebenaran adalah umpama air yg mengalir dan tak mampu disekat walaupun tebatan dibuat dengan kos berjuta ringgit....sunnahtullah menjadikan air terus mengalir dan semakin disekat, semakin ianya hebat hingga boleh mencetuskan arus deras seperti air menuruni bukit.....cakaplah macam mana pun, tuduhlah sepuas hati.....setiap kebatilan akan tetap dapat di atasi dan digantikan dengan kebenaran kerana ianya sudah menjadi suatu sunnah.....

aku bancuh sikit-sikit sudah lah....kalau tak berapan nak manis, hangpa tambah sendiri gula nya...kalau terlebih manis, ikut suka hangpa lah.....hahahahaha

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...