Blog Member

Isnin, 6 Februari 2012

atas pentas politik, semua jadi.....

NONE
berita : DAP: Mengapa MCA gentar dengan PERKASA?
sumber : malaysiakini.com

dilaporkan iaitu Lim Guan Eng (LGE) menyarankan kepada MCA supaya mengeluarkan arahan atau larangan kepada ahli MCA bagi menghadiri sebarang program dianjurkan oleh PERKASA.....

saranan LGE ini dibuat berikutan kontroversi sampul 'ang pau' oleh PERKASA pada satu majlis meraikan Tahun Baru Cina anjuran depa baru-baru ni....majlis tersebut dihadiri oleh Pengerusi MCA Cawangan Sri Desa, Dr Collin Tiew dan lebih kurang 50 warga masyarakat Cina....sehubungan itu, Chua Soi Lek telah berkata bahawa MCA tidak akan menghalang ahli partinya untuk menghadiri sebarang majlis anjuran PERKASA di atas prinsip negara demokrasi.....

ha ha ha ha ha ha ha.....memang lah lawak.....aku sokong kenyataan LGE yg mengakui terkejut kerana MCA tak akan melarang ahli partinya ke program PERKASA....bukan apa, MCA dan PERKASA dilihat pada atas kertas sebagai 'tak sejalan' kerana MCA masih pekat dengan keCinaannya dan PERKASA juga lebih kuat dgn keMelayuannya......rupa-rupanya depa ni ada pakat balik kelambu kot!!!!.....

lepas timbul kes 'ang pau' tu, Tiew mengeluarkan kenyataan bahawa pemberian ang pau bersampul putih oleh PERKASA itu disengajakan....antara lain mungkin ia memaksudkan bahawa PERKASA sengaja bagi ang pau dalam sampul putih, sedangkan sememangnya tahu bahawa ianya tak sesuai kecuali dalam urusan kematian....di pihak PERKASA pulak, depa akhirnya mengaku buat kesilapan, tetapi depa kata itu 'tidak disengajakan' sbb depa tak tahu.......entah jawapan mana satu boleh pakai!!!! sorang kata 'sengaja', lagi sorang pulak kata 'silap tapi tak tahu'...tak sengaja lah tu......

cumanya apa yg hangpa boleh tengok dari gambar di atas iaitu manusia bernama Tiew tu senyum saja masa Ibrahim Ali hulurkan 'ang pau' bersampul putih kpd seorang warga emas...sedangkan warga emas yg berbaju bintik hitam tu seolah2 tak berapa gembira walaupun di tangannya telah ada sekeping sampul berwarna putih yg berisi.......manakala 'ah so' yg baju warna pink kat sebelah tu seperti cuba utk berkata sesuatu yg mungkin "belasah sajalah dulu".....hahahahaha.....tapi yg pasti, ayaq muka dia pun tak ceria menerima ang pau bersampul putih...........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...