Blog Member

Khamis, 9 Februari 2012

beli kondo lagi????

berita : PKR dakwa keluarga Shahrizat beli dua lagi kondo
berita penuh : SINI


lepas kondo.....kondo....kemudian kondo lagi.... banyak nya kondo!!!!

harga pun dikatakan mencecah belasan jutaan ringgit....tu dia mak datok!!!! rakyat Malaysia nih, kalau bertaraf cikai....kerja seumur hidup pun belum tentu boleh beli....jgn kata kondo, kon... pun belum tentu boleh beli

hari ini, ketua wanita umno tu mengadap SPRM....mgkn pasai isu NFC kot sbb dah dua tiga hari lepas dok dengar cerita yg SPRM akan panggil dia utk sesi temuduga......elok lah tu....harap baca bismillah lah dulu sblm jawab soalan SPRM tu.....hehehehehe

cerita kondo yg dulu pun belum lagi berjawab, kemudian mai lagi cerita kondo di Singapura jugak....pun masih lagi tak ada jawapan, ini cerita kondo lagi!!!! dalam berita, dituliskan jumlah keseluruhan pembelian kondo yg disebutkan adalah sebanyak RM62juta......huh...dah boleh masuk rekod manusia terkaya di Malaysia nih

dikhabarkan jugak, dua unit kondo yg dibeli pada tahun 2010 melalui pinjaman dgn UOB dan Maybank tu diletakkan nama laki sharizat seunit dan nama anak lelaki dia seunit.....fuh, memang dah tak boleh nafi dah lah tu....sumber duit beli kondo tu satu isu yg macam aku bancuh di atas.....cumanya kita hairan lah golongan ni, depa dok nak suruh rakyat berjimat....tapi kerja buat depa sendiri tak boleh dijadikan panduan oleh rakyat...cuba hangpa mai tengok kondo rakyat marhaein kok bawah ni....ada yg aku boleh kata hanya bersamaan dgn harga sekaki persegi kondo hangpa tu....

ya, lah....kemewahan sapa tak mau cari....semua nk cari mewah dalam hidup ni.....tapi kemewahan tu perlulah berpada...teringat aku dgn titah Sultan Azlan Shah sempena sambutan Maulidurrasul peringkat negeri Perak beberapa hari lepas......satu titah ucapan Baginda yg aku rasa amat sesuai utk menggambarkan situasi mcm aku sebutkan di atas tu.....

aku petik berita ucapan Baginda di bawah ni :
kalau tak boleh baca, klik gambar utk besarkan...untuk berita penuh, klik SINI
dah tu, hangpa pikiaq ambik sendiri lah no!!!!! 

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...