Blog Member

Khamis, 2 Februari 2012

harapkan pagar, padi kena jual!!!!


dilaporkan beberapa hari lepas bahawa polis telah menerima 14 laporan berkaitan kes kecurian di Stadium Sultan Zainal Abidin, Terengganu.....kemudian, ada pulak yg kata kecurian yg berlaku dianggarkan mencecah RM50juta....tetapi disangkal oleh MB Terengganu dgn menyatakan RM50juta tu adalah kos membaikpulih stadium dan bukannya kos kecurian....walau apa pun, ianya tetap satu kos yg tinggi setelah ratusan juta jugak dihabiskan utk bina stadium yg runtuh selepas setahun disiapkan.....


sila klik utk berita BERNAMA

apa yg menjadi kehairanan semua pihak termasuk lah aku sendiri, mcm mana 2 set janakuasa yg dikatakan bernilai RM70,000 satu set boleh dicuri....benda tu bukannya sebesar tapak jari dan bukannya boleh diangkut menggunakan motosikal....

sudahlah stadium bernilai RM292juta tu sejak runtuh tidak langsung disentuh utk dibaiki ataupun membersihkan runtuhan....ianya dibiarkan begitu saja dan merugikan duit rakyat....walaupun dilaporkan juga ianya sedang dalam pembaikan dan akan siap sepenuhnya tahun 2014, amatlah juga menghairankan bagaiman kecurian boleh berlaku kalau ada orang dok buat kerja di situ....begitu juga dgn kontraktor yg bina stadium tu, entah sudah dikenakan tindakan atau bagaimana??? itu aku tak pasti lah....

berbalik kpd kes kecurian yg berlaku, dilaporkan kecurian sudah berlaku sejak tahun 2010....sudah agak lama lah kalau mcm tu....dan laporan yg dibuat berjumlah 14 laporan....mengapa tiada tindakan drastik dari pihak berkuasa dan kerajaan utk mengekang dari berlaku berterusan??? sepatutnya kalau benar2 jaga hak rakyat, rasa sayang kpd wang rakyat....kali pertama berlaku kecurian, dah diambil tindakan drastik dan berkesan.....baru hari ini disebutkan kontrak syarikat kawalan ditamatkan dan akan digantikan....satu tindakan lambat walaupun belum terlewat

lagi berita : SINI

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...