Blog Member

Ahad, 12 Februari 2012

tak habis2 dengan adegan samseng....dah memang jenis songsang!!!!

dua hari internet aku kena bar sbb 'lewat' bayaq kononnya....hampeh btoi....bil aku due 15hb tiap2 bulan...tp 10hb dia dah bar....kena ketuk meja, baru terhegeh2 nk semak balik....inilah tahap penyedia servis jalur lebar di Malaysia....pelahap duit, tapi service entah apa2.....

smm klang ceramah 120212
so, hari ni baru boleh on balik.....tengok tajuk berita baru isu 'samseng' ganggu ceramah anjuran SSM
beritanya di SINI

heran betoi lah aku....kalau ikutkan cerita dalam berita tu macam polis dok ada di berdekatan...tapi apa depa buat untuk menghalang kejadian??? kalau orang pi buat demo, hangpa ligan sampai tak cukup tanah....ini dah terang-terangan puak2 samseng tu sampai baling batu, katok kereta....polis cuma ambik laporan saja??? tunggu ada yg patah riuk baru nk bertindak kot??? entahlah....mgkn itu prosedur depa lah kot....


tapi kita boleh tengok....inilah sikap dan keadaan yang ada. bagi aku, sepatutnya tindakan 'mencegah' dilakukan...cegah sebelum ianya terjadi, bukan cegah benda yg dah jadi.....polis sepatutnya kena lebih aware dgn situasi semasa yg nampaknya semakin panas dan semakin ganas.....budak2 samseng tu kalau tak ada 'back-up' depa, tak akan berani punya nk samseng tak ketahuan....

polis buat roadblock cegah kesalahan lalulintas pun depa pakat lari tunggang langgang...ini kan pulak nk pi ganggu ceramah atau majlis orang....kalau tak ada 'dalang' kepala besaq di belakang, 'tobat lahom' tak berani nk dok samseng ikut suka depa....sampaikan kerusi dirosakkan...itu harta benda awam tu!!!!

kalau dah memang jenis otak songsang, kerja samseng saja yg berani depa buat....

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...