Blog Member

Khamis, 2 Februari 2012

Buku Jingga tak sesuai di Kedah - meloya!!!!

berita utusan : Buku Jingga tak sesuai di Kedah


membaca tajuknya saja sudah mendidih darah sampai kepala....kalau tak kona, jangan paggil namanya meloya!!! aku baca pernyataan dibuat oleh YAB Ust Azizan, tidak langsung disebutkan buku jingga 'tidak sesuai'...tetapi dah memang jenis tambah tahil puak2 meloya nih....kona baring saja depa....sikit lagi terlungkup lah puak2 ni

dan lepas ni, jadi tajuk pulak lah kt puak2 umno kata Ust Azizan tolak buku jingga....dan disahut lah pulak oleh kera di hutan dan singa kelaparan merancakkan suasana.....






cuba baca sendiri petikan dalam berita meloya apa yg dimaksudkan :



berita penuh, klik SINI

ada disebutkan perkataan 'tak sesuai'??? kalaupun tak ada disebutkan, tetapi penafsiran ayat di atas tidak boleh merujuk kpd maksud 'tidak sesuai'....kalau tak sesuai ni lain maksudnya...contoh - kasut tak sesuai, maknanya kasut tu tak boleh nk dipakai langsung dan kena cari kasut lain...contoh lagi - pakai baju tak sesuai : tak sesuai di situ maksudnya tak boleh pakai langsung dan kena pakai baju lain...lagi contoh - pasangan suami itu isteri tak sesuai bersama : maka tak sesuai di sini bermaksud kena berpisah atau bercerai, cari pasangan lain.....adapun yg disebutkan oleh Ust Azizan tidak merujuk kepada erti 'tidak sesuai', tetapi lebih merujuk kpd kesesuaian masa, tempat dan keadaan serta batas kuasa yang ada....

bagi aku, hanya golongan yg mangkuk saja tak boleh nk paham atau kona apa yg diucapkan oleh Ust Azizan di atas.....mana tidaknya, dasar2 yg digariskan dalam buku jingga hampir kebanyakannya merujuk kpd ruang dan batas kuasa peringkat persekutuan....bukannya semuanya peringkat negeri semata2....maka, perubahan di peringkat persekutuan perlu menjadi fokus utama sblm negeri2 dapat mengaplikasikan seluruhnya kandungan buku jingga.....

nih, kat sebelah ni aku bagi tajuk spt yg tercatat dalam buku jingga....kalau tak boleh nk baca, boleh klik link di bawah ini.....

BUKU JINGGA

cuba hangpa tengok, tang mana yg ada bersangkutan dgn kuasa kerajaan negeri utk merubah sebarang perkara berkaitan dgn peruntukan sedia ada???

batas kuasa yg ada pada kerajaan negeri adalah pada aplikasikan setakat mana kuasa yg ada....

tapi, boleh kat puak2 tu....depa kona selagi boleh kona...

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...