Blog Member

Rabu, 1 Februari 2012

tak reti-reti....heran betoi lah aku!!!!!


tajuk berita : Padah sertai skim piramid
KEPALA BATAS - Orang ramai di sekitar daerah ini diminta lebih berhati-hati dengan tawaran menyertai sebuah syarikat jualan langsung kerana ia merupakan satu perangkap untuk menipu mereka melalui wang deposit yang dikenakan sebagai yuran keahlian.

berita lanjut : sinarharian.com.my

aku heran sungguh lah orang kita ni....masih lagi ada yang tak sedar atau tak reti atau bagaimana??? kalau berita pasai politik dalam TV, pakat ramai sangat dok percaya.....tapi mai tang pelaburan skim entah apa-apa ni, rupanya masih lagi ramai tak reti-reti....macam juga kes-kes 'gores dan menang'....masih ada yg kena tipu idup2. kalau makcik pakcik di kampung2, aku tak heran sangat sbb depa kurang maklumat....tapi pun berita2 kena tipu skim2 macam ni dah berlambak dok cerita dalam TV....masih lagi ada yg tak sedar diri.....

hanya satu sebab paling utama orang yg tak sedar nih....sifat TAMAK yg menguasai diri umpama berusaha secangkui, nk untung serelong.....

aku harap sangat lah, sama-sama lah kita sedaq....tak ada yg mudah tanpa didahulukan dgn usaha...kalaupun ada, blm tentu hak kita.....tak payahlah dok tamak haloba....kalau ada adik beradik ajak buat bisnes, tak mau pulak nk join atau tumpang modal....tp mai orang yg entah kenal tak kenal, boleh pulak termakan hasutan... tak pasai2 saja dah tempah penyakit.....

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...