Blog Member

Selasa, 28 Februari 2012

belum PRU, GST dah dilaksanakan????

klik gambar utk besarkan
sumber : FESBUK

gambar di atas aku dapat dari seorang fren facebook....ini kira memang Allah nak tunjuk kat kita satu fakta yg jelas sbb kebiasaannya, resit parking ni orang buang ja.....tapi ada juga yg dok belek rupanya....hahahaha

gambar di atas menunjukkan caj GST...apa itu GST??? hehehehehe.....aku pun tak berapa nk reti sangat benda ni....apa yg aku tau iaitu Goods and Service Tax iaitu sejenis cukai yg dikenakan ke atas barangan dan perkhidmatan yg dibuat dalam (made in) Malaysia.....untuk malklumat lanjut pasai GST ni, hangpa pi baca SINI....aku malas nk dok bancuh banyak bab tu....

cuma sini, aku cuma nk tunjuk apa yg dipaparkan di dalam resit parking di atas iaitu dan persoalannya adakah GST telah mula dipakai??? sebab setahu aku iaitu GST ini telah diarahkan ditangguhkan perlaksanaannya.... sila baca SINI kenyataan oleh Menteri Kewangan 2....

maka, kepada pihak2 berkenaan.....sila pastikan apa benar GST tu telah diaplikasikan secara diam2 atau ianya satu kekeliruan atau syarikat pengendali parking tersebut kutip cukai tanpa kebenaran atau bagaimana???

1 ulasan:

  1. Tu Govt. Service Tax la, bukan Goods&Service Tax, Govt. Service Tax ni dh lama dah apply, sejak januari 2011 lagi. Yang tax kite g makan kt kfc, McD, Pizza tu sume, kan dh lama apply....dan kalo Goods&Service Tax dilaksanakan ia adalah lebih rendah dari 6%, dan secara automatik nye Govt. Service Tax ni akan terhapus...

    BalasPadam

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...