Blog Member

Isnin, 6 Februari 2012

'Saya tak boleh baca hati PM' - Pengerusi SPR

Tan Sri Abdul Aziz Yusof
berita : Pengerusi SPR: 'Saya tak boleh baca hati PM'

berita dipetik :
SHAH ALAM - Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata, beliau tidak boleh meramalkan tarikh pembubaran Parlimen atas alasan "tidak dapat baca apa yang ada dalam hati Perdana Menteri."

“Apabila beliau menyatakan PRU akan diadakan bila-bila masa, ia bermaksud bermula dari sekarang hingga 28 April 2013
.


aku kata, hang tak payah lah dok nak baca hati orang wahai pengkerusi SPR ooiiii....penting sekali hang baca dulu apa ada dalam buku daftar pemilih tu....ada yg dah mati bertahun, tapi nama masih ada dalam buku daftar pemilih.....itu sbb baru-baru ni diumumkan lebih 40ribu nama dikeluarkan dari senarai daftar....kalau hangpa nak tau, sebahagian besar nama yg dikeluarkan tu adalah mereka yg berumur lebih 85 tahun dan ada yg mencecah lebih 100 tahun....sampaikan ada orang kampung yang aku tanya, tak kenai pun nama tu....nama yang tak pernah didengar pun ada.....

baca jugak jumlah pengundi seluruh negara yg tidak setara. ada jumlah pengundi dalam satu DUN bersamaan dengan jumlah pengundi satu Parlimen....contoh macam di Parlimen Pendang....jumlah pengundi lebih dari 60ribu orang sedangkan ada tempat yg jumlah pengundi Parlimen tak sampai pun 10ribu orang....

baca jugak masalah pendaftaran pengundi...hangpa pandai saja keluarkan jumlah orang Melayu paling ramai tak daftar undi, tapi orang cadang utk mengadakan sistem daftar undi automatik...hangpa tak mau baca....


Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...