Blog Member

Sabtu, 18 Februari 2012

Orang terkaya M'sia hasil konsesi k'jaan - Najib



dah dua hari aku tak berblog....sorry lah weiii....sibuk yang bersangatan.....

so, jom kita tengok skit apa yg Najib kata pasai orang terkaya di Malaysia hasil konsesi/polisi kerajaan umno be end.....

hehehehehe....memang tak dinafikan juga hasil dari polisi2 yg dijalankan oleh umno be end lah yg melonjakkan tokey2 besaq tu jadi manusia terkaya di Malaysia....cuba kita tengok dalam senarai di sebelah


dari senarai tersebut, berapa orang Melayu yg ada???


apa yang aku nk higlight iaitu kalau yg kaya tu disabitkan dgn polisi kerajaan yg ada....orang yg miskin dan semakin miskin juga sebenarnya berada dalam polisi yg sama....tapi aku tengok, sekarang ini....tahap kemiskinan bukannya semakin berkurang, tetapi jurang antara yg kaya dan miskin semakin melebar


miskin tak semestinya tak ada apa satu benda....tapi miskin yg sebenarnya nak dibandingkan dengan pendapatan dan perbelanjaan yg semakin meningkat....


berbalik kpd senarai yg dikeluarkan.....ini juga menunjukkan DEB yg dijalankan selama ini tidak langsung memberi kesan jangka panjang

tak perlu lah aku nk bancuh bab DEB ni sbb rasanya ramai dh sedia tahu dan sedia maklum.....


aku juga nk tanya kpd geng2 ultra Melayu.....apa sudah jadi??? hangpa cuma tahu dok kecoh bab 'ketuanan Melayu'.....hahahahaha.....nk jadi tuan apa kalau papa kedana??? 



Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...