Blog Member

Jumaat, 10 Februari 2012

apa dah jadi dengan Umno??? - Kadir Sheikh Fadzir

gambar hiasan (Lembaga Disiplin Umno)
membaca kenyataan Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir berikutan kemungkinan beliau akan diberikan surat tunjuk sebab atas beberapa kelancangan kenyataan yg dikeluarkannya sebelum ini, lantas beliau mengeluarkan pulak ayat "apa dah jadi dengan umno?" sebagai jawapan balas terhadap komen2 yg keluar dari beberapa pimpinan umno ke atas isu berkaitan dirinya......

nama Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir mula kembali disebut setelah agak lama tenggelam dan menyepikan diri....


bermula dari penubuhan Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) iaitu sebuah NGO yg dicetuskan penubuhannya oleh Tengku Razaleigh dan Kadir Sheikh Fadzir sebagai Timbalan Pengerusi nya....walaupun AMANAH yg ditubuhkan sebagai sebuah NGO, tetapi pada aku....sifat nya tidak ubah seperti sebuah parti politik, apatah lagi ianya disertai oleh sebahagian besar pemimpin be end yg sudah tidak lagi ada tempat dalam kepimpinan dalam parti komponen be end....cumanya kalau nk dibezakan dgn PERKASA, AMANAH ini dilihat lebih segak, elegan dan tersusun walaupun belum menampakkan sebarang jasa kpd rakyat, namun aku tengok ianya tidak lah seperti NGO jalanan yg pakai hantam kromo.....

tapi bukan bab AMANAH yg aku nk bancuh la ni....apa yg aku nk kata iaitu mengenai kemungkinan tindakan lembaga disiplin umno ke atas Kadir dek kenyataan2 yg dikeluarkannya sebelum ini iaitu seperti yg dihebohkan oleh ramai orang....antaranya iaitu isu 'beli undi' dan yang terbaru iaitu isu pinjaman kecil kpd pengusaha Melayu.....

habis lah gegak gempita juak2 umno yg meminta supaya Kadir dikenakan tindakan dan ada juga yg mencadangkan Kadir dipecat dari umno....hehehehe....lepas tu ada pulak dok bertahan sambil tembak PAS supaya umno tak pecat Kadir sbb umno parti toleransi, bukan mcm PAS yg terus pecat Hassan Ali..... tak kisahlah kok mana pun, yg aku nampak....isu antara Hassan Ali dan Kadir adalah dua senario berbeza....Kadir dedahkan kebobrokan umno, sedangkan Hassan Ali dok berjuang sendiri apa yg ada dalam pala otak dia dan tak mau ikut kehendak jama'ah.....

di bawah ni, hangpa tengok screen shot yg aku dapat dari satu blog pro-umno yg terang2 mengaku bahawa kerja buat pemimpin umno semasa dalam kerajaan.....

link nya SINI

kalau betoi lah spt kata Mummy Rokiah ni, Kadir pun kena dedahkan jugak dari mana kekayaan yg dia dapat selama ini....

selanjutnya dalam respon terkini Kadir berikutan isu 'tindakan disiplin' ini, dia berkata ".....sebab saya kenal Umno. Tahun 50-an, 60-an dan 70-an, Umno memang demokratik, boleh kritik pemimpin, tak ada tindakan displin,".....

ini juga menunjukkan bahawa sungguh apa yg Tun M pernah kata sebelum ini iaitu 'umno sudah busuk hingga ke usus'.....umno di bawah pimpinan najib semakin teruk dan semakin tidak berdisiplin kerana tak mampu nk disiplinkan ahli-ahlinya.....

berita penuh mengenai apa yg dikata oleh Kadir, hangpa klik SINI dan SINI

aku malas nk bancuh banyak2 sbb lapaq nasik dah ni....kalau ada masa, aku sambung lah lagi....tak pun, aku cari tajuk lain lah pulak utk malam ni......hehehehehehe

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...