Blog Member

Rabu, 15 Februari 2012

'Obor Perpaduan' kata Perkasa....adakah lebih tinggi nilai dari aqidah???

najib thaipusam 2011

statement Ibrahim Ali yg aku petik dari portal berita : “Mungkin beliau memberi observation (pemantauan)... Saya bukan mufti. Hal berkaitan dengan hal ehwal Islam, saya tak mahu komen kerana tidak mahu disalah petik,”

nak lebih lanjut beritanya, hangpa klik SINI


hehehehe.....tak mau komen, tapi komen jugak.....kalau betoi tak mau komen, jadi mcm aku ni....aku tak komen pun, aku bancuh saja.......hahahahahaha

entahlah....mgkn aqidah tak begitu penting kot kalau nk dibandingkan dgn 'obor perpaduan' spt dikata Ibarahim Ali tu.....macam lah dah tak ada masa lain nk berjumpa atau beramah mesra dgn rakyat kaum India....macamlah depa yang ada tu dok di negara India sana.....najib tu PM, bila2 masa saja dia jumpa kaum India...petik jari saja....tapi cuma kot kaum India lah tak mau jumpa dia....hahahahaha

kata Ibrahim Ali lagi : "Kena tanya orang yang lebih berpengalaman. Saya serah kepada alim ulama sebab ini bidangnya. Bidang orang agama, kena tanya orang agama,"

mengaku jugak dia yang dia tak berapa pandai atau mahir dalam bidang agama.....tapi selama ni bercakap mcm dah jadi alim besar dalam bidang agama.....hehehehe....itu sbb juga depa boleh anjur buat solat hajat lepas solat asar yg tak pernah dibuat orang......

lepas tu, dalam berita yg sama.....dia buat perbandingan pulak dengan TGNA pi melawat watt Siam dan menghadiri beberapa majlis di watt Siam.....hehehehe....ini sebenarnya perbandingan dangkal, cetek dan tidak berpengetahuan......memang lah TGNA banyak kali melawat watt Siam dan menghadiri majlis tertentu di watt Siam.....tapi setakat hadir tanpa sedikit pun terpengaruh dgn apa yg dibuat atau upacara depa....TGNA tetap atas kapasitinya, masih tetap dgn pakaiannya, masih tetap dgn gaya kaedah ucapannya.....TGNA tetap membacakan ayat2 suci al Quran dalam ucapannya walaupun di dalam watt Siam.....sama sekali TGNA tidak terpengaruh dgn ritual yg dibuat ataupun kesyirikan yg dibuat oleh orang Siam.....dan TGNA jugak tak lah duduk sampai selesai majlis semua......itu bezanya.....dan pada sesetengah keadaan, kedudukan hukum boleh berbeza mengikut tingkatan iman seseorang....tetapi bukannya sampai menghalalkan yg haram, cuma cukup setakat mengharuskan perbuatan......ada jugak ulama'2 terdahulu yg membezakan fatwa depa pada golongan awam dan golongan ulama'....ada ulama' yg melarang kita turut apa yg depa buat, tetapi suruh ikut dan patuh apa yg Rasulullah buat.....terkadang, tak semua perbuatan dan perkataan boleh difaham secara ilmu zahir...itu sbb ilmu lain dikena pakai juga terutamanya ilmu tasauf......

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...