Blog Member

Selasa, 3 Januari 2012

SAH kah 2 Orang bekas kuat umno ini menyertai DAP???


Setelah beberapa hari bertiup kencang bermula dengan khabar angin, maka kononnya telah disahkan penyertaan kedua-dua tokoh ini ke dalam DAP.

Walaupun pada ketika aku menulis berita ini, belum ada bukti pengakuan lisan dari kedua2 individu tersebut...beberapa blog termasuklah beberapa portal berita telah melaporkan bahawa kedua2 mereka telah sah menyertai DAP. Setelah diselidiki, masih tidak punya bukti yg nak mengesahkan kemasukan depa ke dalam DAP atau mana2 parti komponen Pakatan Rakyat. Wallahua'lam....Namun, tertarik pada aku seperti apa yg dicatatkan di blog Saudara Aspan Alias yg tertulis "menyertai DAP itu bukannya satu jenayah dan juga tidak ‘unpatriotic' ". 

Cuma bagi aku jika benar bagai dikata, maka aku ucapkan selamat datang ke dalam sebuah keluarga besar Pakatan Rakyat dan sudah semestinya tidak seperti umno yg umpama dalam sebuah kampung, tapi pagar berasingan...tetapi dalam Pakatan Rakyat, walaupun masih tinggal dalam satu kampung, tetapi masing2 pagar memagar, masing2 sedaya upaya menjaga pagar jiran supaya tidak rosak atau tercabut atau hilang atau patah.

Dan kalaupun tidak sungguh khabar berita, aku menghormati pendirian mereka kerana setelah aku melayari blog kedua2 mereka, aku dapati pandangan2 yg diberikan cukup kritis dan sekiranya umno terlebih awal mengambil pendapat atau pendangan kedua2 tokoh ini, maka sikit sebanyak penyakit umno dapat diubati.

berita mengenai kedua2 tokoh tersebut boleh dibaca di sini :

dah baca, hangpa bancuhlah pulak sendiri.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...