Blog Member

Jumaat, 23 Disember 2011

Filem tak bertapis bermula 2012

Berita penuh : utusan.com.my

Tajuk berita : Tiada tapisan filem mulai 2012
Laporan akhbar tu mengatakan  "Lembaga Penapis Filem (LPF) tidak lagi menapis sesebuah filem sebelum ditayangkan, sebaliknya peranan tersebut akan diserahkan kepada pengarah dan penerbit filem itu sendiri"

ini dah kes gila punya kerja....apa punya kebebasan yg hangpa bagi??? dalam dok tapis pun, berbagai gejala dok jadi...tambahan pulak tak bertapis. lepas ni, makin galak lah para artis nk buat lakonan 'mencabar' kononnya.....kalau baru ni, ada artis yg rasa teruja buat adegan atas katil, tak mustahil lepas ni ada pulak artis tempatan rasa seronok kalau diberi adegan bogel depan kamera.....

lain kebebasan yg rakyat minta, lain kebebasan yg hangpa bagi.....apa punya bebal pala hotak depa ni...berapa punya lucah dok ada dalam kepala....

dah tu plak, bagi peranan utk menapis kpd penerbit dan pengarah filem....hallllooooo pak menteri oooiii...ada puak2 tu reti ka apa yg patut ditonjol dan apa yg tak patut??? depa tu kalau semua penonton pakat suka cerita seram....baik langgar aqidah pun apa depa heran!!!! buat cerita seram, lepas tu masukkan peranan pak ustaz @ kiai @ pak lebai jadi tukang halau hantu....APA!!!! itu peranan alim ulama' ka???

Rakyat dok minta kebebasan media, kebebasan akademik, kebebasan pilihanraya....depa bagi bebas filem supaya filem2 barat yg kebanyakan tak sesuai utk tontotan ummat Islam ditayang dgn mudah di panggung2. tak apa, aku nk tengok sejauh mana menteri2 agama yg konon dok nak perbetoi akhlak dan mengawal gejala  remaja nk jawab isu2 ini.....jenuhlah hangpa, menteri dan pegawai yg reti agama ada dua tiga kerat...tapi yg dok pejahanam anak2 muda beribu orang....ini satu contoh lagi nk pejahanam anak2 muda....

kalaulah iman ummat Islam di Malaysia di dah tahap masa zaman Rasulullah atau paling kurang mcm zaman para Sahabat...aku tak heran....

hairan sungguh aku ke mana arah tuju negara Malaysia nih....ke belakang kah atau ke depankah??? dah semakin penin puak2 ni

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...