Blog Member

Sabtu, 17 Disember 2011

Cemburu boleh membunuh

Lelaki maut gara-gara cemburu
Bancuh :  macam-macam hal lah dunia la ni....cemburu pun sampai bunuh orang. inilah sebabnya mengapa hukum Allah perlu ditegakkan dan diaplikasikan ke dalam sistem kehidupan masyarakat supaya kejadian2 tak masuk di akal sebegini boleh dibanteras.
---------------------------------------------------------------------------
ALOR SETAR - Bahana cemburu, seorang lelaki berusia 54 tahun maut selepas dipukul dalam satu kejadian berhampiran kawasan ladang kelapa sawit di Kampung Macang Kudong, Pokok Sena, kelmarin.


Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi itu, mangsa, Hamdan Saad, dikatakan sedang menunggang motosikal bersendirian di kawasan itu sebelum dipukul dan ditinggalkan di dalam belukar.


Mangsa bagaimanapun sempat menghubungi keluarganya dan dibawa pulang ke rumah sebelum dibawa keHospital Sultanah Bahiyah (HSB) untuk mendapatkan rawatan.

Difahamkan, mangsa ketika ditemui ahli keluarganya berada di dalam sebuah parit yang memisahkan ladang kelapa sawit dengan lokasi kejadian, dan mangsa dipercayai terjatuh sewaktu cuba mencari jalan untuk keluar dari lokasi kejadian.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Alor Setar, Superintendan Baharom Abu berkata, mangsa yang dimasukkan ke HSB kira-kira jam 1 petang kelmarin, dilaporkan meninggal dunia awal pagi semalam.

“Mangsa mengalami kecederaan pada seluruh badan dan kes pada mulanya disiasat mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan (menyebabkan kecederaan parah terhadap mangsa).

“Hasil awal bedah siasat mendapati mangsa mengalami masalah jantung akibat kecederaan badan serta tekanan emosi akibat dipukul,” katanya.

Menurutnya, motif kejadian dipercayai berpunca daripada perasaan cemburu dan kes kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

“Susulan daripada itu, polis berjaya menahan dua suspek lelaki berusia 50 dan 22 tahun, bapa dan anak, di rumah mereka di Pokok Sena.

“Kedua-dua suspek berkenaan direman selama tujuh hari bermula kelmarin,” katanya.

Dalam pada itu, ahli keluarga mangsa yang ditemui di pekarangan Unit Forensik HSB, semalam, enggan mengeluarkan sebarang kenyataan.
lagi berita : sinarharian.com.my

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...