Blog Member

Ahad, 25 Disember 2011

Apa sudah jadi dgn MAS???n

MAS dilaporkan telah menggantung penerbangan beberapa laluan yg telah diterokainya sejak sekian lama. Ish, apa sudah jadi ni???

Minggu lepas, 8 laluan antarabangsa diumumkan akan digantung penerbangannya...8 laluan tersebut adalah :
1. Laluan harian KL-Surabaya
2. Penerbangan 3 minggu sekali KL-Dubai
3. Penerbangan 2 kali seminggu KL-Karachi-Dubai
4. Penerbangan 3 kali seminggu KL-Dubai-Damman
5. Penerban harian Langkawi-Penang-Singapore
6. Penerbangan 3 kali seminggu KL-Johannesburg
7. Penerbangan 2 kali seminggu KL-Cape Town-Buenos Aires
8. Penerbangan 3 kali seminggu KL-Rom 

Hari ini pulak, diumumkan 4 laluan rangkaian serantau Sabah akan digantung, iaitu :
1. Penerbangan 2 kali seminggu laluan KK-Osaka
2. Penerbangan 3 kali seminggu laluan KK-Perth
3. Penerbangan 4 kali seminggu laluan KK-Haneda
4. Penerbangan 4 kali seminggu laluan KKK-Seoul

APA SUDAH JADI??? di darat pun, syarikat pengangkutan bas pun mengalami kerugian besar kos operasi....APA SUDAH JADI??? lelama, habis syarikat pengangkutan lingkup....salah satu puncanya iaitu negara pengeluar minyak jual minyak kpd rakyat sendiri lebih tinggi dari jual kpd org lain.....

Dah bertahun kemelut kerugian MAS ni dok berkokok....puncanya macam2...ada berita masa duuuluuu pernah di bail out, tapi rugi jugak...duit rakyat yg kopak....bawak masuk macam bagai org nk baiki, tp mcm tikus nk baiki labu.....sambil dibaiki....sambil sebat makan...dah sedap....gitulah gamaknya kot!!!!

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...