Blog Member

Isnin, 19 Disember 2011

Biaq betoi....bil ayaq 2 kupang ja sebulan


Bil air 20sen jer... ngarutlah..
kah..kah..kah..
Aku nak kongsikan dengan korang bil air salah sorang jiran aku ni.. dia ni orang atas pagar..
bukan menyokong mana-mana parti..
tetapi dah tentulah dengan menjadi jiran aku,dia mendapat banyak input tentang Kerajaan Pakatan Rakyat..
dan sikit sebanyak,apa yang aku sampaikan kat dia memang masuk dalam kepala dia...

dan dia pun mula berani cakap yang "pemimpin kerajaan BN ni banyak "sembang" jer... tapi abok pun takde... "

"cakap nak lawan rasuah,tapi dorang sendiri yang rasuah.."
itu kata dia yer.. bukan kata aku.. dan sudah tentulah aku setuju dan aku gembira bila dia nampak semua tu...

dan semalam,dia tunjukkan aku bil air dia,dia kata masa Khir Toyo dulu tak pernah macam ni..
sebenarnya dia ni dah berbulan-bulan tidak bayar bil air sejak pakatan ambil alih Selangor... tapi tak pernah tunjuk kan kat aku bil air dia..
tapi semalam tah nape,dia tunjukkan kat aku bil air dia..
aku pun apa lagi..aku ambik dan kongsikan dengan korang ler..korang tengok sendiri ok..

ini bil air yang dikeluarkan di negeri Selangor... bukan di Perak, bukan di Johor, bukan juga di Melaka yang dikatakan maju tu..

aku harap korang hargailah apa yang Pakatan Cuba buat untuk mengembalikan hasil Negeri kepada rakyat Selangor...
kalau kita bagi UMNO menang pada PRU 13 nanti...
mungkin jiran aku dan ramai lagi yang menikmati bil yang macam ni sekarang tidak akan
dapat menikmatinya lagi..

kerana UMNO adalah penghisap hasil rakyat jelata.

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...