Blog Member

Khamis, 22 Disember 2011

Asalkan tak sehaluan saja, dituduh sesat dsb....

Ini isu baru aku jumpa...Asal saja tak sehaluan, pelbagai tuduhan akan hadir terutama dituduh sebagai 'khawarij', 'syiah' dan sebagainya. Entah kat mana syiah-nya, kat mana yg khawarij-nya...aku pun tak tau dan tak paham....tapi, yg aku tau...asal saja menentang parti pemerintah, akan dituduh sesat, khawarij, tak bersyukur dan sebagainya



sumber asal : klik sini

Kesian lah kt mamat ni, entah betoi entah tidak tuduhan ni...kena tanya kt tuan tubuh ler....jgn dok tanya aku. cumanya, aku belum pernah berjumpa dgn sebarang kenyataan atau pengakuan dari individu ini bahawa dia adalah bermazhab Syiah...sama juga mcm isu yg dituduhkan ke atas Timbalan Presiden PAS iaitu Mat Sabu yg dituduh penganut Syiah sejak tahun 90-an lagi....tapi tak pernah aku berjumpa kt mana Syiah-nya Mat Sabu..cuma yg selalu aku dengar dari mulut Mat Sabu adalah puji-pujian kpd pemimpin Syiah dalam Revolusi Islam Iran yg menyaksikan tumbangnya sebuah kepimpinan kuku besi. Setahu aku, Mat Sabu hanya ambil iktibarnya, bukan ambil aqidahnya....

Begitu juga para doktor, engineer dan hampir seluruh profesional kita yg berkiblatkan pengajian mereka kpd barat sebagai iktibarnya atau contohnya, bukannya mengambil aqidah mereka....sebegitu juga kita yg senantiasa menjemput pakar2 ekonomi dari timur dan barat dan sebahagian pula menjadikan pakar2 ini sebagai sumber rujukan dan idola...tetapi yg diambil adalah ilmunya, pengalamannya, rujukannya, kajiannya, sumber2nya....tak semestinya diambil sekali dgn aqidah mereka.....

PAS sering dikaitkan dgn isu mengkafirkan org yg tak sehaluan (kononnya), sedangkan sejak dulu PAS hanya menyatakan batas iman dan kufur sebagaiman dinyatakan oleh Allah melalui al Quran dan Rasulullah, sama sekali PAS tidak pernah merujuk si anu atau si polan telah 'jatuh aqidah'...tetapi yang sebenarnya, puak2 umno lah yg lebih gemar bermain dgn aqidah seseorang dgn tuduhan2 yang entah betul atau tidak....

aku mohon Allah jauhkanlah aku dari akhlak keji memfitnah orang....semoga yg dok jaja fitnah tu diberi rahmat oleh Allah dengan nikmat hidayah....amin

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...