Blog Member

Ahad, 25 Disember 2011

Dokumen penuh tentang isu penggunaan wang zakat oleh Jamil Khir

Lihat bawah neh dulu ;

Keterangan dalam dokumen di atas neh menyatakan bahawa ;

1. Surat neh ditulis oleh PAC dan jabatan audit.
2. Surat neh menyatakan bahawa Jamil Khir pernah guna wang zakat bayar kos guaman.
3. Surat neh juga menyatakan bahawa selepas pembayaran kos guaman menggunakan wang zakat dibuat, selepas beberapa tempoh, wang tersebut telah digantikan semula melalui geran kerajaan pada tahun 2010.
4. Geran kerajaan lewat diterima. Ia hanya diterima pada pertengahan tahun. Hairan. Selama neh macam mana depa survive dengan gaji dan sebagainya? Baki geran kerajaan yang terdahulu kah?
5. Jamil khir lantik peguam swasta. Tak guna kerajaan punya. Kenapa ek? Dia kan orang kerajaan tapi tak percaya pada product kerajaan sendiri kah? Bukan kah neh lebih menjimatkan ?
6. Lagi satu walaupun jamil khir telah diberikan peruntukkan untuk bayar peguam itu neh.. tapi wajar kah ia? Wajar kah wang rakyat digunakan untuk bayar kos guaman neh? Apa kena mengena rakyat pula dengan isu neh. Menang kalah satu sen pun kita tak dapat apa2 tapi wang kita digunakan untuk biaya kos guaman dia. Dia duduk rumah besar2, renovate bagai takan rm63 ribu takde dalam tangan? Apahal plak orang2 kaya macam dia diberikan elaun bagai untuk bayar itu neh sedangkan kita dipaksanya berjimat cermat?

Errkk jap.. nanti dulu.. umat islam jangan suka meminta dan malas <-- ayat jamil khir berkaitan isu zakat kepada orang2 islam yang miskin di N9 suatu ketika itu. Sekarang neh sapa yang suka meminta wang orang untuk bayar kos guaman dan sapa yang malas cari duit untuk bayar kos guaman walaupun dia sendiri terbukti kaya raya? Dengar citer dia dapat beratus2 ribu wang anugerah dari MINDEF hasil perkhidmatan nya di sana dulu. So mana pergi? Bayarlah guna wang tersebut. Apahal libatkan rakyat dengan masalah dia?

Sepatutnya dia guna peguam kerajaan. Itulah yang betul supaya wang rakyat tidak terbazir. Pasal dia sesaja je rm63 ribu burn. Lagipun aku suspect dorang neh saja cover kes. Setakat tulis surat apa barang. Elok bagi dokumen bukti bahawa geran kerajaan benar2 tiba lewat. Bukan apa, jangan2 sebab dah kantoi so buat2 alasan geran kerajaan lewat tiba dan buat2 lah bayar balik pada zakat bagi mengaburi PAC dan AUDIT. Apa pun boleh berlaku. Siyes neh.

aku copy paste ja dari : amenoworld.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...