Blog Member

Selasa, 25 September 2012

orang Cina dah mula yakin....puak umnu???

sumber : Malaysiakini

42% masyarakat Cina percaya bahawa Hudud mampu membendung kes jenayah??? apa yg aku boleh katakan iaitu pelik bin ajaib walaupun ianya bukanlah sesuatu yg mustahil.......

walaupun angka tersebut tidak mewakili majoriti, tetapi ianya sangat-sangat signifikan dan kiranya satu angka yg mengejutkan jugak lah dalam keadaan ummat Islam di Malaysia sedang berada dalam krisis ilmu dan kefahaman terhadap agama sendiri.........

angka itu juga menjadi petunjuk bahawa penerapan 'Islam Untuk Semua' yang di bawa oleh PAS sudah mula menampakkan hasil yang baik dan berkesan....PAS yang pada dulunya amat ditakuti oleh masyarakat bukan Islam dengan momokan yg dibuat oleh seteru politik terutamanya dalam isu Hudud....hanya sejak 10 tahun kebelakangan ini sahaja, rentak perjalanan PAS semakin gagah dan mantap dalam memberi penerangan kepada masyarakat mengenai Hudud dan perlaksanaannya......

macam mana pulak dengan puak2 umnu??? geng perkosam??? geng pekikda??? hahahaha..... aku rasa, puak2 tu tentu tak setuju dengan angka tersebut dan depa sudah semestinya tak bersetuju bahawa Hudud mampu membawa keadilan dan keamanan kepada masyarakat dan negara.....heran yang amat heran sbb orang yang mengaku Islam menolak sebarang cadangan perlaksanaan undang-undang Islam dengan seribu satu macam alasan.....la ni Allah dah bagi petunjuk jelas bahawa Allah Maha Berkuasa.....kalau hangpa tak mau, masih ada orang yang mau walaupun depa tak beriman dgn Allah dan Rasul Nya.........

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...