Blog Member

Selasa, 18 September 2012

Jika gagal, saya letak jawatan

sumber : BeritaHarian

Sasaran FAM utk skuad bolasepak kebangsaan dalam Piala Asia 2015 adalah ke peringkat pusingan akhir.....

Rajagopal sebagai jurulatih pulak bercadang utk letak jawatan kalau gagal.......

senario di Malaysia ni mmg macam tu lah jadinya......kalau anak murid lulus cemerlang dalam exam, cikgu tak lah sangat dipuji.....tapi kalau anak murid gagal, cikgu yg mengajar teruk kena hantam jugak...... ibu bapak tak pernah pun nk salahkan diri sendiri atas kegagalan anak....tapi rasa megah dan berbangga diri kalau anak cemerlang....

aku rasa dah patut cara pikiaq tu kena ubah dah.....semua pihak ada peranan dan tanggungjawab masing2 dalam sebarang kejayaan atau kegagalan.... masing2 menyumbang kepada keputusan.....jgn sampai anak2 teruk dijadikan mangsa kesilapan diri sendiri........ibu bapak jgn kira tugas cari duit bagi makan anak2 saja.....tapi tanggungjawab lain dilepaskan kpd cikgu seluruhnya...........

aku gunakan kiasan mak bapak dalam hal ni sbb lebih mudah utk paham.....siapa itu anak2, siapa itu cikgu dan siapa itu mak bapak.....hangpa pikiaq ambik lah...... tapi, aku amat tak bersetuju tindakan 'letak jawatan' akan menyelesaikan semua masalah.....walaupun tindakan tersebut kadang2 baik utk masa depan pasukan... kalau tanya pada aku apa tindakan yg sesuai......hehehehehe.....aku nk cadang ja, kalau gagal jugak....bubarkan terus pasukan dan jangan ada langsung pasukan kebangsaan.....tak payah dok pening kepala dan tak payah dok perabih ringgit......lagi satu, doa dari rakyat jugak perlu.....bukan takat sokongan dan sorakan di padang.........

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...