Blog Member

Khamis, 20 September 2012

dia buat lagi!! BN bakal jadi kerajaan lemah lepas PRU 13

sumber : MI

dia buat lagi pulak!!!! makin lama, aku makin dok rasa apa yg aku rasa tu macam nak betoi dah.......hahahahahaha

apa yg aku rasa??? tak payah dok cerita lah apa dia.....tapi aku rasa, hangpa pun rasa macam apa yg aku rasa / pikiaq......

minta mahap....ini kali aku screen shot berita yg dalam bahasa Inggeris sbb berita alih bahasa ke Bahasa Melayu aku rasa ada beberapa perkataan yang tak berapa tepat maksudnya....... tapi, sesiapa yg nak baca dalam BM, klik SINI

tapi, pada aku....apa yg dimaksudkan oleh TDM dalam berita ini dan tulisan aku yg sebelumnya menggambarkan beberapa perkara yang amat penting

1. kemungkinan Najib dilihat lemah bagi menghadapi PRU 13 hinggakan di awal lagi TDM sudah mengandaikan jika pun umno be end menang pada PRU 13 nanti, ianya mungkin hanya kemenangan tipis yang akan menyebabkan kerajaan lemah diwujudkan......

2. Najib dan para pemimpin umno be end mungkin dilihat hanya menumpukan kepada survival politik individu dan tidak kepada politik umno be end secara keseluruhannya......dan survival politik individu tersebut akan merencatkan pembangunan negara

walaupun begitu, TDM masih lagi tetap menaruh keyakinan bahawa umno be end akan tetap mempunyai peluang utk menang PRU 13 ini..........hahahahahaha........

di sebalik itu, dalam berita tu jugak.....sempat lagi TDM menzahirkan yg lebih senang aku sebut sebagai 'kejahilan' nya mengenai sistem keadilan Islam melalui perlaksanaan hukum Hudud..... dia dipetik berkata :

cuba tengok pada ayat dia di sebelah ni..... kok mana pun dia masih lagi beranggapan bahawa keadilan itu apabila sesuatu hukuman dikenakan pada semua orang tak kira samada Islam atau tidak Islam pada kadar sama rata atau..... itulah kayu ukur yg dia gunapakai......HANCUSS!!!!!

lalu, apakah undang2 sivil sedia ada amat adil??? ada yg mencuri hanya RM20, tetapi dipenjara 2 tahun....yg mencuri RM2juta hanya dipenjara setahun!!!! adilkan namanya tu??? selagi mana kefahaman mensamaratakan hak2 manusia di sisi Allah, maka inilah hasilnya...... rupanya TDM ni masih lagi memahami bahawa perbuatan mencuri itu sama saja samada dilakukan oleh seseorang beragama Islam ataupun bukan beragama Islam.......... sedangkan dah jelas dalam al Quran bahawa orang kafir semuanya dimasukkan ke dalam neraka.....walaupun ada beberapa pandangan berbeza berkenaan dgn ringan atau berat azab kepada depa, tapi hakikatnya semua ke neraka.......

ok....balik kepada topik asal......aku seru kepada semua rakyat Malaysia.....daripada memilih kerajaan yang lemah.....mai pakat pilih kerajaan yg insyaAllah kuat berbekalkan kekuatan hubungan PAS-PKR-DAP dalam Pakatan Rakyat........buat apa nk pilih kerajaan yg pada hari ini pun ada orang jangka akan jadi lemah jika masih diberi mandat mentadbir Malaysia............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...