Blog Member

Ahad, 8 Januari 2012

ramainya dah sertai be end.....

berita dari : utusan.com.my
300 ahli pembangkang di P. Pinang sertai BN

aku nk kata betoi pun tidak....tak betoi pun tak....tapi sepanjang sejarah aku dok dalam parti politik ni sejak masa bapak aku dalam umno...sekali dgn aku umno sampai aku join PAS 14 tahun dulu....tak berenti berita ahli PAS keluar parti masuk umno be end....sejak dulu, kini dan selamanya....tiap2 kali pilihanraya, berita ni jadi persaingan utama nk tunjuk parti mana yg lebih mendapat tempat dan keyakinan orang ramai

ini dah umpama jadi mcm 'dalil' lah nk menunjukkan umno be end senantiasa mendapat sokongan sbb org Melayu ni kebanyakannya suka ikut cakap orang atau mudah kata suka pakai dalil orang.....dalam apa benda pun....kalau org lain buat, baru lah pakat nk turut buat....itu pasai umno be end suka dok guna dalil 'lompat parti' ni....heran jugak aku sbb mcm ramai kawan2 aku, malah kaum keluarga aku masa berhijrah dari umno ke PAS...tak ada pulak depa nk tulis 'ahli umno keluar parti'....hehehehehe....dah tentu akhbar harian tak akan tulis mcm tu....

yg aku nak sebutnya iaitu berita2 ini biasanya akan timbul menjelang PRU....malah masa PRK pun, dalam tempoh singkat saja....berduyun2 orang PAS keluar parti masuk umno....tapi herannya aku pada satu perkara ni...aku bagi contoh begini...dalam satu kampung ada 100 orang, 70 ahli umno dan 30 ahli PAS...maknanya kalau dalam PRU pun patut lah umno dapat 70 undi dan PAS hanya 30 undi....tapi senario ini tak pernah ada di mana2 pun....ukurannya kena tengok kat PAS sbb undi umno be end tak semestinya dari ahli depa sbb 'ramai' yg tak ahli pun sokong depa.....

herannya aku kat undi PAS ni....kalaupun ahli depa hanya 30 orang, tapi setiap kali mengundi...ada pertambahan dari satu penggal ke satu penggal dan umno mengalami penyusutan....aku bukan cakap saja, kalau di Kedah ni....aku ada rekodnya....kalaupun undi umno be end bertambah, tapi tidak selari dgn pertambahan ahli depa....begitu juga dgn kes lompat parti ni...katakan kalau di kampung contoh aku tu, 5 orang lompat masuk umno be end....bila mai time mengundi, PAS akan dapat undi lebih 30 juga. tapi, berita depa tak berenti cerita ahli PAS keluar parti masuk umno be end.....hahahahahaha....

aku kesian lah kat PAS ni....sejak dulu sampai la, ahli dok asyik kurang saja....tiap kali nak pilihanraya, ramai ahli yg lompat ke sana.....tapi, aku lebih kesiankan umno be end sbb dok syok sendiri dengan jumlah saja....akhirnya, tertipu dgn ahli sendiri yg hanya masuk parti nak kan benda...tapi undi bagi PAS juga..... hahahahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...