Blog Member

Ahad, 8 Januari 2012

Buat 'grafiti', kena tahan polis

berita lanjut : utusan.com.my / malaysiakini.com

ttr901 graffiti
foto Malaysiakini.com
sedikit petikan dari berita :
Seorang wartawan adalah antara tiga lelaki yang ditahan polis kerana dipercayai menconteng dinding menggunakan penyembur cat di pelbagai lokasi berhampiran Brickfields awal pagi semalam.


kerja buat yg ni aku tak setuju sama sekali.....nk sokong, sokong yg benar saja....kerja buat dok conteng merata bukan kerja buat manusia waras....dok conteng dinding tu buat apa??? apa benefit yg boleh dapat dgn kerja yg macam ni???


bagi aku, ini kerja membodohkan diri sendiri dan merosakkan imej parti....banyak lagi cara nk tunjukkan sokongan, tp bukan dengan cara yg mcm ni....

dalam berita malaysiakini.com pula disebutkan yang mahasiswa yg ditahan (rujuk SINI) dikatakan menendang anggota polis yg nak memeriksanya....ini pun satu hal....tapi berita entah saheh atau tidak, aku tak pasti lah...cuma aku respon kpd berita saja....kalau dah anggota polis nk check, kita bagi kerjasama sudahlah...dok cari pasai buat apa!!!! kalau tak buat salah, nak takut apa.....tapi cara anggota polis pun nk kena tengok juga....kalau main sergah dan anggap kita mcm penjenayah....itu mmg tak patut...so, kesemua pihak kena berhikmah dan berhemah......

aku pernah jugak kena tahan roadblock di sekitar KL tahun lepas....aku naik motor...nasib baiklah motor ada roadtax pa semua....cuma di minta nk check poket aku pa semua....aku cakap boleh, tp biar aku yg keluarkan.....jgn dok main raba mcm aku ada buat jenayah....budak kanyiaq lagi aku tengok polis tu, tapi ok lah juga...masih paham bahasa....aku buka celepa (bekas) tembakau...biasalah org kampung isap rokok 'peter stylebalut'....dia dok hidu tembakau tu....aku kata tembakau biasa ja...kalau tak puas hati, jom kita pi balai buat 'urine test'....dia kata tak apa lah....boleh jalan

kdg2 polis ni dah biasa belajaq cara gerak geri org salah....itu sbb depa boleh saspek...cuma, kita bagi lah kerjasama supaya tak timboi masalah.....dah tu, jgn dok gabra tak ketahuan hala pulak....yg tak salah, nampak cam salah.....

aku bancuh ja....hangpa tak setuju....punya pasai hangpa lah.....hehehehehehehe

2 ulasan:

  1. wartwan tu.. sadikin omar.. suara keadilan nye wartawan.... kawn teman..

    BalasPadam
  2. tak kira lah siapa...tapi perbuatan yg dibuat itu tidak menunjukkan kematangan dalam tindakan dan secara tidak langsung pelbagai tohmahan semakin dilemparkan kpd PR.....

    BalasPadam

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...