Blog Member

Isnin, 24 November 2014

Lagi kes tahanan meninggal dalam lock-up


apa perasaan hangpa jika anak yg sihat wal afiat, tiba-tiba ditahan polis dan dihantar balik ke rumah dalam keadaan sudah kaku, keras, kejung tak bernyawa???...

bab salah ka tak salah ka, bukan ditentukan oleh polis atau pegawai polis.... itu ditentukan melalui perbicaraan yang adil dalam mahkamah..... tak semestinya ada syak saja, kemudian tangkap dan boleh buat sesuka hati. Ini juga bukan kes pertama berlaku dalam sejarah kepolisian di Malaysia....dah kerap berlaku, cuma selama ini tidak ada tindakan yg boleh memberi keyakinan dan ketelusan bahawa ianya tidak berulang lagi.....

Aku sokong usaha polis membanteras jenayah, tetapi berpada-pada lah dalam tindakan..... nak jadi anggota polis, bukan sahaja kena disiplin bagai....tapi kena ambik contoh Sunnatullah menjadikan Malaikat sebagai petugas..... bukan nak suruh buang nafsu, tapi jangan ikut nafsu dalam tindakan..... kalau penjenayah semua bagi kerjasama, tak perlu lah polis dok kalut lagi..... 

berita penuh : Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Komen

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...