Blog Member

Ahad, 18 Disember 2011

Hanya Ulama UMNO saja boleh ceramah di Masjid

Hanya Ulama UMNO dibenarkan berceramah di Masjid....Ulama dari parti lain adalah digelar sebagai 'ulama politik'. Ulama politik tak boleh masuk bagi ceramah mahupun khutbah di Masjid...kalau ulama depa (UMNO), itu betul2 ulama....dah entah berapa kitab yg dikarang oleh Fathul Bari ni pun aku tak tau lah sehingga dah boleh diiktiraf sebagai Ulama....mcm Tok Det pernah kata yg lebih kurang mcm ni lah : "bukan semua boleh jadi Ulama, habis belajaq...masuk persatuan Ulama..dah boleh diiktiraf sebagai Ulama"...sambung dia lagi "siapa yg iktiraf depa sebagai Ulama?"....itulah yg pernah aku dengaq dari mulut Tok Det lama dulu....

Inilah sikap double standard pihak berkuasa agama di Malaysia yg sesungguhnya takutkan parti UMNO umpama lebih takutkan Allah swt. Kalau apa yg UMNO nk buat, semua jadi halal....kalau PAS nk jemput seorang tokoh utk bagi ceramah atau khutbah....siang malam hangpa hingaq mcm kera di hutan.


Gambar ni dihantar kpd aku oleh seorang sahabat yg merasakan rakyat patut tahu perangai sebenar puak2 ni yg berselindung di sebalik agama. aku tak kisah sangat kalau depa bersikap adil, tetapi sampai la ni...depa tetap bersikap menindas.

1 ulasan:

  1. surau kat rumah aku kosong aje kerana org@umno dah jadi ulama belaka.

    BalasPadam

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...