Blog Member

Selasa, 23 Oktober 2012

Parlimen bubar 22 Januari 2013???

ada satu pantun zaman kanak2 aku di kampung...

teka teki
teka tekok
semut mati
jatuh pokok

hahahahahahaha................. Malaysia sebuah negara mempunyai sebuah korajaan paling penakut dalam dunia utk menetapkan tarikh pembubaran parlimen dan tarikh pilihanraya selepas pembubaran......

ini satu benda yg amat sukar utk difahami oleh hampir semua rakyat Malaysia........kononnya tarikh pembubaran itu hak ekslusif PM....hahahaha....yg depa tak sedar jugak iaitu hak mengundi adalah hak eksklusif rakyat....mengundi, melantik pemerintah dan meneliti perjalanan pentadbiran adalah hak eksklusif rakyat yg tak boleh diganggu gugat....... maka itu sebenarnya rakyat perlu mengetahui bilakah parlimen akan dibubarkan supaya rakyat yg sah menjadi pengundi boleh merancang percutian dan merancang perjalanan.......korajaan umno be end melalui agensi2 nya pandai sangat nk ajar rakyat merancang itu ini.....tapi depa sendiri gagal dalam menterjemahkan dalam pentadbiran....

apa ada pada 22 Januari 2013??? hahahahaha............itu tarikh pembubaran parlimen Israel....so, aku agaklah anak murid dah tentu akan ikut jejak tok gurunya..........tok guru biasa nya lebih berani dari anak murid....itu sbb tok guru umum awal......anak murid tak berani nk umum sbb dok nak tilik dulu tengok matahari siapa terbenam lebih awal..............hahahahahaha

1 ulasan:

  1. berapa kali lagi kata mau bubar daaa.dah naik jemu.

    BalasPadam

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...