Blog Member

Selasa, 23 Oktober 2012

AWAS!!!! SMS penipuan......

beberapa hari yg lepas, wife aku dapat satu SMS kononnya dari Shell (M) Berhad dan memilih nombor handphone wife aku sebagai 'pemenang bertuah'........ aku tak dapat nk upload gambar sms tu sbb wife aku dah padam sms tersebut........... cuma, aku sempat ingat laman web yg dipaparkan oleh sms tersebut.... laman web nya seperti rupa di bawah........

alamat webnya iaitu : http://www.shell.totalh.net/



SMS yg diterima menyatakan nombor handphone wife aku terpilih sebagai pemenang bertuah dan berjaya memenangi sebanyak RM20,000 dan diminta utk menelefon satu nombor handphone 017-xxxxxxxx... aku tak ingat nombor telefonnya.....so, aku semak lah dgn laman web di atas......lagipun aku dah tau dah ini satu penipuan....cuma nk sahkan saja................dan ini bukan kali pertama aku dapat SMS mcm ni....dah berbagai2 dah.....cuma kali ini saja teringat nk bagi WARNING kpd pembaca blog aku nih.........

bila aku semak dgn laman web berkaitan....sekali tengok mcm 'betul'.....tapi dua tiga kali tengok, bahasa indon yg keluar da!!!! SAH!!!! ini mmg penipuan.........yg bestnya tu, siap ada logo PDRM, ada logo Persekutuan dan amaran penipuan lagi tu......hahahahaha...........

antara sebab yg aku yakin ianya satu penipuan iaitu wife aku tak ada pun sebarang kad diskaun @ membership yg berkaitan dgn Shell, keduanya wife aku tak pernah pun mendaftarkan nombor telefon utk sebarang peraduan dgn Shell.....nombor telefon aku ada lah sbb aku ada kad 'BonusLink'....so, mcm mana depa boleh memberi tuah kpd nombor handphone wife aku???..............

so, aku berharap agar dapatlah kita meningkatkan taraf keberhatian kita dan jgn sesekali mudah terpengaruh atau terpedaya.........harapan aku jugak semoga pihak berkenaan iaitu Shell (M), PDRM dan Suruhanjaya Komunikasi dapat bertindak mengikut undang2 sedia bagi membanteras penipuan seperti ini terus berleluasa..... apatah lagi dgn berani dan sewenang2nya depa guna logo Persekutuan Malaysia dan PDRM utk menghalalkan penipuan depa..................

1 ulasan:

sapa-sapa pun boleh komen...tapi yang berkaitan sahaja...
nak ceghita pasai MLM tang ni, boleh blah...dan kalau dah komen tu, tlg lah boh nama...nama pendek ka, panjang ka...nama penuh ka.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...